Saturday, September 01, 2007

Tack alla vänner!

Vänner!

Just nu är bloggen på Finest lite konstig pga av uppdateringar i bloggverktyget som gör att jag tyvärr inte kan uppdatera den med min mac. Jag väljer därför att skriva några rader här. 

Från och med måndag slutar jag på Finest och vill tacka alla vänner och arbetskamrater för den tiden som har varit! Jag har fått ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till och väljer därför att gå vidare. Det ska bli jätte skönt att äntligen ha ledigt ett par veckor.

Först och främst vill jag tacka Abbe, Jesper, Robert och Tozer som hade förtroende för mig och erbjöd mig uppdraget som chefredaktör.  Utmaningen var att ta fram en helt ny design och community vilket var både kul och utmanande. Det är oerhört roligt att Finest fortsätter att växa och att allt fler gillar den produkt som vi lanserade i maj. Nya Finest är idag den bästa nöjesportalen och community i Sverige!

Jag vill även tacka Jonas, Micke, Daniel, Don Tomaso, och hela gänget på Café Opera för det nära samarbetet vi har haft under det gångna året. Jag kommer att fortsätta vara en trogen besökare och fan av deras verksamhet. Det har varit ett nöje och en fantastisk resa att jobba med er. Detsamma gäller personalen på Solidaritet, Soapbar, La Camera, Hotellet, osv.. Inga namn nämnda och inga namn glömda.

Sist men inte minst vill jag tacka redaktionen. Alex Erwik för alla skratt och oanständiga skämt på kontoret. Alex tillhör Sveriges vassaste och mest ambitiösa skvallerskribenter. Fredrika för att hon varit en klippa i alla lägen. Utan henne skulle Finest stanna. Hon är en enorm tillgång för Finest och jag kommer att sakna våra sena nätter med tung house på kontoret. Jolina för att är mycket mer än bara en säljare och bidrar på många sätt. Hon är en självklar del utav redaktionen både som bollplank och projektledare.  Tack Adam för alla Burn och fina bilder du har tagit. Tack alla fotografer för era sena nätter och långa dagar. Utan er skulle inte Finest finnas. Tack alla bloggare, skribenter och vänner!

I november kommer jag att avslöja vad mitt nya projekt är och kan tyvärr inte avslöja mer tills dess. Det kommer mail och pressmeddelande om det senare. Jag ska vara med och bygga upp en helt ny verksamhet och lämnar nöjesbevakningen på Stureplan annat än på bloggen.

Tack alla för den tiden som har varit på Finest. Det har varit en spännande, utvecklande och rolig resa som jag har lärt mig mycket av. Jag kommer att finnas till hands och stöd tills en ny chefredaktör har hittats. Bloggen på Finest kommer att finnas kvar och  jag kommer att fortsätta skriva ett par intervjuer i mån om tid och finnas kvar som bollplank. Under min semester tänkte jag passa på att vila ut, eventuellt resa över till USA och hälsa på släkten samt bli vuxen och ta körkort innan det dags för allvaret igen i november.

Vi ses i vimlet ! 

No comments: