Tuesday, April 24, 2007

Resume uppmärksammar Sthlmsfinest..


Stureplans medier gör brakförlust. Men för konkurrenten går det bättre. Sthlms Finest går med vinst första året.

Resume.se har tidigare berättat att både tidningen Stureplan och sajten Stureplan.se är urusla affärer för Stureplansgruppen. Stureplan Medias förlust för 2006 kommer att bli hela 4,5 miljoner kronor.

Bättre går det för sajten och communityn Sthlms Finest – ett samarbete mellan krogarna Café Opera, Hotellet, Solidaritet, La Camera, Storstad, Olssons Video, Nox och Soap Bar .

Den startades i januari i fjol och ägs av Ahlbom Production, Operakällaren, Tarde Invest Sweden och Rost Holding.

Bokslutet visar en vinst på 262 100 kronor före skatt. Omsättningen landade på 3 146 500 kronor under det första verksamhetsåret, enligt ett pressmeddelande.

Sthlms Finest har strax under 30 000 unika besökare veckan. Målet är att förbättra den siffran till 50 000 under året.

Nu ska sajten Finest lanseras nationellt och förses med material från nattklubbar ibland annat Göteborg, Malmö, Umeå, Västerås, Karlstad, Örebro och Eskilstuna.

[källa: Resume.se]

No comments: