Jonas Chrigström anser att Livsstilsnätverket inte längre konkurrerar med mingelsajter som Stureplan.se.
- Vi gör en nationell produkt. De är en partysajt för Stockholm. Vi är en community och har Lunarstorm som närmaste konkurrent. Men de har inget redaktionellt innehåll.
Glife är idag ett lönsamt företag, enligt Jonas Chrigström.
- Jag skulle gissa på att vi hamnar på en rörelsemarginal på 30-40 procent. 2007 är planen att vi ska nå 50 procent.
[Dagens Media]
Tuesday, June 06, 2006
Glife växer och vill konkurrera med Lunarstorm.
Glife satsar stort och har med sina köp av 2nite.se, Nightlife.se och Nattstad ökat till ca 900 000 unika besökare per månad och ca 300 000 unika besökare i veckan. Dessa sajter paketeras numera i någonting som heter "Livstilsnätverken" och fast det är olika sajter har de samma redaktionella innehåll och annonser. Det gör att man kan räkna unika besökare i en klumpsumma och inte som 4 separata. I Dagens Media kan man läsa om deras framtidsambitioner.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment