Nyss dök det upp på Stureplan.se om att Niclas Rahm som varit nattklubbschef på Köket nu ska istället börja sälja kök, badrum och möbler som marknadschef och delägare för konceptbutiken Art of Living. Rahm går från nattklubbschef för Köket till marknadschef för köksgrejer.
Niclas slutar på Köket med omedelbar verkan och tillsvidare kommer Ahlbom och Uffe von Roth hålla ställningarna. Vem kan tänkas ta över efter Niclas och kommer Ahlbom och Uffe ta hand om ett större Sturecompagniet nu?
Veckans snackis runt Svampen: Vad händer med Köket nu och vem kan tänkas ta över som nattklubbschef?
6 comments:
Art of Living suger kopiöst. Lär ju lägga ned inom kort. Tror inte det går så bra heller.
Det är kanske därför de tar in Rahm då. Han kanske ska styra upp verksamheten. Jag tänker inte debattera något så subjektivt som bästa inredningsaffär. Men marknadsföring kan göra att försäljningen ökar och därmed undvika en nedläggning.
Jag har ingen åsikt om hurvida Art of Living suger eller inte och tro gör jag bara i kyrkan. Finns det någonting mer handfast bakom påståendet Martin?
Va tråkigt att niclas slutar, han har alltid glimten i ögat och enligt min mening gjort ett kanon bra jobb på köket vilket måste ha varit otroligt jobbigt emellanåt med all uppståndelse det har vart osv. Tycker han slutar med flaggan i topp iaf!!!
Detta bevisar ännu en gång att kontakter går före utbildning! Killen har noll utbildning och har inte jobbat en dag i möbelbranchen och kliver ändå in som delägare och marknadschef i The Art of Living.. Its a twisted world
Det handlar snarare om att Niclas har en oerhört stark utbildning i PR nu efter snart 3 år som Nattklubbschef på Köket.
Niclas har dessutom kanske ett av Stockholms hetaste telefonböcker med en rad sport och nöjesprofiler och möjligheten att dra ihop en rad olika events och happenings som kan gynna Art of Living.
Marknadsföring handlar inte bara om plugg eller möbler. Det handlar om hur du kan föra produkterna ut till köparna på bästa sätt. För det krävs det inga detaljkunskaper om möblerna i sig. Det får säljarna stå för.
Niklas är ett PR-geni, har jobbat med honom och det är svårt att hitta någon som slår den kreativiteten och det kontaktnätet han besitter. Många glömmer att han fick jobbet på köket just på grund av detta, kolla vad köket var innan och vad det är idag när han kliver därifrån, RESPECT!
Post a Comment