Monday, February 27, 2006

Min gamla vapendragare Alexander Lewerentz bloggar

Nu upptäckte jag att min vän Alexander Lewerentz också hakat på blogtrenden. Jag och Alex hittade varandra för en 3 år sen och var ofta ute ihop runt Stureplan. Det var tillsammans med Alex som vi startade vimmelsajts explosionen med vår skapelse sthlmvip.com som numera gått i graven.

Innan sthlmvip.com så fanns bara yosthlm och lyxpiraya som båda hade en svag utelivs och vimmelprofil. Sthlmvip startade en jättelik trend som sen spred sig över hela landet med vimmelsajter av olika slag och kvalitet. Du kan fortfarande hitta arkivet med bilder, texter och det som fanns kvar innan sthlmvip gick i graven. Följ bara länken
. Jag stod för alla intervjuer och vimmelfotande och Alex var krönikör och ansvarig för allt som rörde design, form och det tekniska bakom sajten. Sthlmvip växte sig enormt stor och innan jag slutade fota hade vi som mest ca 75 000 unika besökare i månaden. Våra kommenterar efter varje ställe och kväll var tidig en företrädare till stureplan.ses eftersnack och glife.se vimmelglogg.

Alex har alltid skrivit underhållande och ofta vassa texter. Det är kul att se att just han fortsätter att sätta sina tankar på "pränt".

No comments: