Monday, February 27, 2006

Spaningar och Mocco vs Le Café

Jag var inne i Stureplansgruppens eminenta Cafe i Sturegallerian och hade ett trevligt möte när jag träffade Glife gloggaren Jessika Isaksson som fikade med Stureplan.se stjärnfotograf Karina och Jesper Salén som tydligen jobbar som lärare på dagerna. Café Operas Jonas Lichter satt en bit bort och fikade med några kollegor från Cafét och var lika trendigt blasé som alltid. Laroys Oscar Durling satt med med några grabbar och pratade om ett framtida event om Miss Hawaiian tropic. Peder och Vladi satt filosoferade om djupa tankar. Troligtvis var det en djupt politiskt diskution om hur vi i Sverige fortfarande har hög arbetslöshet och höga sjukhälsotal eller vad tror ni? ;)

Det var mitt första besök på "Le Café" sen Stureplans 1 års fest och det var en trevlig överaskning. Deras hälsotallrik var nästan i klass med Moccos. Väldigt nyttig och fräsch. Men jag står fast vid min första bedömning. Mocco är varma myscafét man besöker på kvällen och "Le Café" är mer snabba möten där man stöter på samma människor som på en fredagkväll på Stureplan... Det är stora kontraster mellan dessa två fik. Den ena ser ut som en White Room i miniatyr och den andra som ett stylat hem med sköna bruna soffor. Båda är klart värda ett besök men Mocco kvarstår som min favorit. Helt klart det mysiga fiket! Fem Stureplansvampar av fem möjliga är min bedömning. Inte konstigt att jag besöker stället minst 3 ggr i veckan! :)

No comments: