Tuesday, January 23, 2007

Förlåt förlåt förlåt...

Jag känner mig som en oansvarsfull hundägare som låtit sin nya valp vara hemma ensam för länge för att man fastnat på jobbet. Jag har verkligen varit katastrofalt dålig på att blogga. Jag slukas helt av jobbet just nu. Jag lämnar inte kontoret en enda dag innan 23.

Idag var jag på Mocco och för första gången på evigheter åt jag en hälsotallrik. Det var som att träffa en kär vän. Emelie Witt var där och Åsa Öhman också. Det var som på gamla goda tiden. Emelie jobbar på Le Café annars med Alexandra Falckenbäck som numera är ansvarig och styr med järnhand. Inga gratiskaffen här inte. Speciellt inte till vissa svamptidningschefer.

Det ryktas om att Le Café har fått trådlös internet. Med VIPkort, trådlös internet, bättre belysning och snygg och trevlig personal utmanar man Mocco om titeln bästa Stureplansfik. Nu blir det genast jobbigt om man ska välja fik. Mitt största problem är att även fast mitt kontor ligger 5 minuter från Mocco hinner jag inte ens dit under en arbetsdag. Att hinna till Le Café är bara att glömma.

No comments: