Wednesday, January 31, 2007

Bååtska rummet, Göran Persson och Liberala gruppen

Jag brukar skriva om nattliv, Stureplan och nöjen men just igår kväll lämnade jag kontoret vid Karlaplan för att besöka Gamla Stan. I samma hus som Göran Persson har sin övernattningslägenhet finns Bååtska rummet högst upp i huset. Där träffades "Liberala gruppen" som är ett tvärpolitiskt nätverk för liberalt sinnade människor i och utanför riksdagen. Det är unga riksdagsledamöter från alla borgerliga partier, tjänstemän och folk utanför riksdagens byggnader.

Det är ingen hemlighet för mina trogna läsare att jag har ett förflutet inom Moderaterna och att jag har jobbat aktivt för att vi ska byta regering. Kvällen är ett initiativ av Fredrick Federly från Centerpartiet tillsammans med Näringslivets tankesmedja Timbro och PR-byrån Prime PR.

Det är skönt att komma från det ytliga och glammiga Stureplan och prata om plattskatt och företagande med politiskt aktiva vänner.

Där kunde man träffa snygga Moderata riksdagsledamöterna Anna König, Sofia Arkelsten från Moderaterna, Uppsalapuddingen
Kajsa Dahlström som numera är politisk sekreterare för Moderaterna i Täby, centerns undgomsförbunds pressansvariga Amanda Florin och pressansvariga för Skattebetalarna Christian Ekström som lika gärna skulle kunna platsa på Stureplan som i riksdagshuset.

No comments: