Wednesday, March 16, 2005

Boken som Göran fruktar.


"Makten framför allt". Bara på bokens titel hör man att det inte är positivt för Persson. 16 forskare, poltiker och journalister har skrivit en bok som handlar om Göran Persson. Några av kapitlen har rubriken ”Makten, Persson och visionernas död”, ”Maktmänniska utan motkrafter” och ”Perssons olidliga lätthet”. Det är verkligen inte lätt för sossarna och Göran just nu. Massmedialt kan man läsa i stort sett varje dag om skandaler i antigen SSU eller partiet. Det är bidragsfiffel, maktmissbruk, lägenhetsaffärer och mygel av olika slag. NU kommer boken där forskare, politiker och journalister ger sin bild av Persson.

4 comments:

Anonymous said...

Bilden påminnner mig om den där vrålapeskrikande Howard Dean.

Kenneth said...

Tro det eller ej så är det en bild på Göran i tonåren.

magnus said...

Jag är inte säker på att detta missgynnar Persson. Kolla vilka som skriver i den där boken. Vad jag käner till om de flesta av dem så är de inte så väldigt sossefientliga i botten, s a s.

Det kanske snarare skulle behövas lite såna-häringa bilder på Leijonborg och Reinfeldt...? Detta är alltså ur ett Spin-perpektiv. Persson behöver en gnista och man kan även få sympati av att bli dissad, om man bemöter dissandet på rätt sätt. Underskatta inte Persson!

Jag skrev följande som kommentar under eget bloginlägg, här:

"Att socialdemokraterna vill
höja skattetrycket är
förfärande!!! Och jag är inte
så optimistisk om att skället
på Persson ska ge bra utdelning.
Jag misstänker att det även kan
ligga spin-idéer bakome det där.
Att trigga Persson och ge honom
gnistan igen, eller kanske att
den som blir hånad får sympati?

Jag är även lite rädd för att
om Persson får tllbaka gnistan
och Nuder-Persson kör gammal
retorik om pigjobb och liknande
mot oppositionen, att de kommer
igen i den svenska
(oskuldsfulllt dumma) opinionen."

Tack för (det-häringa beska) ordet.

magnus said...

:-) glömde jag.