Friday, July 07, 2006

Cape North i helgen



Cape North är årets absolut skönaste motorbåtstävling där det är enorma hästkrafter och dyra, snabba leksaker som står i centrum. Årets race sker i Nämndöfjärden och årets fest är förlagd på Strömma kanal. Båda kommer att garanterat vara blöta.




Jag gillar verkligen varumärkesstrategin kring Cape North vodka. Det är helt klart den överlägset mest genomtänkta och välgjorda marknadsföring av ett varumärke jag har sett. Cape North vodka förknippas bara med exklusiva event såsom hästpolotävlingar, tennisfester, lyxbilsevents och nu i helgen, speedboat racing.



Om det inte var nog med det så måste jag även säga att deras hemsida är nog ett utav de snyggaste som jag har sett. Varje del av hemsidan känns genomtänkt och välgjord. Allt från texterna till formgivningen och bilderna är oerhört snygga och helt i min smak.

1 comment:

Sthlm said...

ska du till capenorth eventet imorn? jag ska dit, vi kanske ses där! kramis