Friday, July 28, 2006

I´m back!

Nu efter en kort men ofrivillig bloggpaus är jag tillbaka. Det är den här lilla rackaren som orsakade min stora lucka i säkerhet och dessutom faktumet att jag sparade alla mina lösenord i min browser. En liten cookie som sparar sidorna jag besökte och inställningarna på varje hemsida. Användarid och lösenord om de finns sparade i webläsaren skickades till hackern som i sin tur kunde logga in på alla sidor och byta lösenord och mailadresser på alla. Med den kunde hackaren helt enkelt ta sig in på alla mina communities.

Nu har jag lärt mig en dyrköpt läxa MEN jag har även fått upp spåret på hackerns identitet. IPadresser lämnas och små ledtrådar finns. Allt eftersom bevis säkras kommer jag att lämna in en polisanmälan och sätta dit personen i fråga. Jag har en huvudmisstänkt nu!

Det krävdes lite mail och lite besvär men nu jag har återtagit min gamla MSN och min blogg och det är det som är viktigaste.


No comments: