Saturday, July 01, 2006

Två bloggar jag gillar...

Förrutom alla Stureplansbloggar finns det två sköna tjejer som båda bor i Uppsala som bloggar seriöst. Det är Glamourbloggen och Legally Blond eller Karolina Lassbro och Ida Hansson som dem egentligen heter.

Karolina har precis avverkat termin åtta av nio på juristprogrammet i Uppsala. Har 1 år kvar till dubbelexamen i juridik och psykologi. Hon skriver krönikor i VeckoRevyn och har en spalt i juristernas studenttidning Press Judicata. Karolina blandar friskt mode med videos, rättsfall med kommentarer och lite annat från vardagen.

Ida läser på Uppsala universitet, är egenföretagare inom webbdesign, arbetar som moderedaktör på tidningarna Piraja (för gymnasieskolor) och IQ Student (för universitet/högskolor). Ida skriver lite mer om mode men tar även med en hel del personliga iaktagelser och har en skön stil på bloggen.



Båda dessa tjejer har samlat ett otroligt följe av trogna läsare och ligger mycket högre på blogtoppen än jag kan drömma om på ett tag. Medans jag har lyckats enligt blogtoppens mätare skrapa ihop 5700 besökare hitills denna vecka så har Ida 28 870 och Karolina har 23 404.

Just nu tycker jag däremot snäppet bättre om Ida eftersom hon nyligen lagt till mig bland sina favoritlänkar. ;)

4 comments:

Anonymous said...

Om det visade sig att de här tjejerna var sossar, skulle du då ta bort de från din länklista? Jag gissar på ja.

Anonymous said...

Haha, tack! :)

Anonymous said...

Nu finns det ingen risk för det. ;)

Karolina Lassbo said...

Jag är inte sosse, så du kan ha kvar mig som länk! =)