Saturday, July 01, 2006

En liten runda..

Rosé och Durling har ont i tanden
Laroy, Solidaritet, White Room och Köket hinns med under natten. Natten börjar på Laroy med rosé och Markborn verkar vara i högform. Trots det verkar det inte som att dansgolvet vill fyllas. Helgen efter middsommar och sommarvärmen har lockat de flesta stammisar till skärgården och grillfestar. Oscar lyser med sin frånvaro ända tills det är dags för oss att sticka vidare till nästa ställe och ursäktar sin frånvara med att han har haft sjukt ont i tanden. För mycket sötsaker antar jag.

Tio små negerpojkar
Solidaritet blir nästan anhalt och precis som 10 små negerpojkar blir vi allt färre i det som från början var ett stort sällskap. Vissa väljer att dra hem med nyfunna sällskap andra drar hem pga onda fernetshots som kanske var spiken i kistan på en stark spritspurt. Andra väljer andra okända distinationer men jag, Teste, Gremo, Alexandra och några nykomlingar tar oss till Solidaritet. Jag känner mig stundtalssom fåraherden som ska hålla ihop flocken.

Öronbedövande House
På Solidaritet känns det som att Eddy är ute efter att döda alla chanser man har att ens kallprata med vänner och bekanta. Volymen på hans dundrande housemixar är på gränsen till öronbedövande t.o.m för mig som älskar hög volym. Solidaritet är smockad med folk som alltid och jag försöker hitta en skön plats att stå utan att puttas omkull av människohavet som rör sig som i storm. Det blir favoritplatsen på kortsidan av baren

Mosquito on fire
Efter 3 dundrar en Dj Mattias Slachet aka Mosquito som studsar omkring och är galet laddad. En stund senare kommer Hantoft med Wahlund fulla och plöjer genom folkhavet och får en del arga blickar av alla som fått sig en armbåge. Lichter står vid kortsidan och ser lugn och sval ut. Cissi Klingberg och Katja Nilsand är på partyhumör och sänker shots till höger och vänster som om det vore vatten. Jag träffar på Disco Mickan och Disco Lottis i folkhavet. Lottiz verkar ha tappat rösten men båda ser ut att trivas i festyran och håller discofanan högt.

Mobilvift i luften
Stundtals verkar det som att min mobil
inte vill hitta nät till min stora förtret. Jag viftar lite med den i luften i någon tro om att det ska hjälpa. Konstigt det där med mobilnät. Man tycker att det borde funka när man är 100 meter från Svampen.

White Room och discokonjunkturen
Jag tar en snabb sväng förbi White Room som inte är lika fullt som i vintras. Det är iof sig inte så konstigt. Just nu är Solidaritet hett med sin utegård. White Room kommer att bli hett igen när vintern kommer. Allt går i vågor. Det i varje fall sällsynt lite folk och klockan är bara 4.

Ljungberg i finska ångbastun
Tar några snabba steg ner till Köket och Suite som mer liknar en finsk bastu än en nattklubb. Där hittar man Fredik Ljungberg omringad av små blonda tjejer som alla slåss om att stå nära honom. Mitt i det havet ser man Maria och Kerstin som ser ovanligt nöjda och glada ut. Undrar varför..

Trött tar jag mig hem i taxi och hopppas på att Lundberg ska komma ihåg att vi ska göra utflykt och bada.

No comments: