Tuesday, December 05, 2006

Den kom i måndags!



Den kom i måndags med DHL med alla små söta vita tillbehör jag köpt till. Min supersnygga svarta Macbook kom däremot inte helt problemfritt. Efter att ha väntat i nästan 3 veckor var det första som hände att skärmen var helt mörk. Backlighten verkade inte fungera. Ångesten sköljde över mig som en våg. Jag satt i över en timme med deras tekniska support som inte kunde lösa problemet. Jag åkte till och med ut till Lan-Masters på Söder för att se om de kunde lösa det hela men de hade hunnit stänga. Förtvivlad, uppgiven och rätt besviken över att min Macbook inte fungerade som den skulle återvände jag till fiket på Nybrogatan för att samla kraft.

Väl där satt Jan Sulocki med någon söt blondin jag inte minns namnet på. Maria Edström och Alexandra Falckenbäck satt i en varsin fåtölj och skvallrade om det mesta som vanligt. Under tiden som jag beklagade mig över min otur att få en burk med fabrikationsfel och visar Jan sätts plötsligt skärmen på som den ska!

Min glädje gick inte att mäta! Utan att ha den blekaste aningen vad det var som satte igång skärmen sätter jag mig genast och börjar pilla på min nya leksak och ringer min vän Jürgen som är Macproffs. Jag åker hem till honom och trimmar upp min nya skatt med allt som kan tänkas behövas och möjligheten att köra både XP och OSX med någonting som heter Paralells.

Jag överdriver inte att säga att jag har aldrig varit så nöjd med ett datorköp som jag är med Macbooken. Allt går mycket smidigare, snabbare och snyggare. Det enda jag kan klaga på är att den väger mycket mer än min gamla dell. Men man kan inte få allt.

1 comment:

Mikael Edström said...

"Allt går mycket smidigare, snabbare och snyggare. Det enda jag kan klaga på är att den väger mycket mer än min gamla dell. Men man kan inte få allt."

Vänta bara på 12" MacBook Pro, kommer inte väga något. :)