Friday, December 01, 2006

Hektiskt vecka..

Det har varit en hektisk vecka med många möten och en hel del roliga events. Tyvärr har bloggen fått lida pga av det. Det har helt enkelt inte funnits tid. Men en snabb sammanfattning ska jag försöka mig på.

Onsdag:
Det börjar med att tidningen XOXO har smygläsning i butiken Lions of Porsches i Sturegallerian. Väldigt trevligt med årets första glögg och pepparkakor. Det delades dessutom rikligt med presenter och kändes lite som lilla julafton. Efter ett par pepparkakor kände jag mig genast mycket snällare. Raskt vidare till Mouli presale. Där hittade man de flesta klubbisar och Stureplansprofiler. Lånade Mathias Nordgrens kamera och fotade lite på skoj. Jag skickar nog en faktura till Glife sen. Lundberg var förbi och blev övertalad av Natti att göra en snabb visit på Cafét efter en värmning hos Gremo. Sagt och gjort blev det vin, Cafét, Seamans Shots och tjut i öronen från att ha stått i DJbåset och diggat med Alex.
Jag var lite trött i början av kvällen men det gick över.

Torsdag:
Mest möten hela förr och eftermiddagen fram tills det blev en snabb avkopplande landning på ett trevligt fik. Pause hade smygläsning av senaste numret på butiksinvigningen av nya Urban Street. Icke att förväxlas med Urban Outfitters. Det är en vän som äger och driver butiken som jag lärde känna för ett gäng år sen när vi läste grundkursen i juridik tillsammans. Det var soft men efter att ha proppat i mig fjärde snitten med räkröra och andra ölen var det dags att inse att jag var hungrig och var plötsligt otroligt sugen på en av mina favoriträtter, Pizza Hut Pizza! Eftersom jag växte upp i USA har jag aldrig riktigt vant mig vid dessa små tunna pizzor. Jag älskar Pan Pizza! Jag och min vän slängde ut allt vad Atkins och nyttiga hälsotallrikar heter ut genom fönstret och njöt av att vara fullständigt onyttiga.

Pizza Hut, Heineken och Katrin
Efter en Pizza Hut rundade jag av kvällen på Sture med att se hur nya
Heinekenflaskan skulle se ut. Oscar var vid ingången och tog en bild. Rahm och Pure PR höll i eventet och hade rullat ut gröna mattan. Vid första anblick hade inte flaskan förändrats nämnvärt. Men mycket diskret hade etiketten blivit genomskinlig och flaskhalsen lite rakare. Ölen smakade som tur är precis likadant. Inte så revolutionerande direkt men snyggt. Stod och pratade med Alex Schulmans förtjusade flickvän Katrin Zytomeirska. Jag älskar verkligen hennes namn! Det går bra för Pure PR. Mycket jobb och en hel del som är i pipeline också. Kul för både Niclas och Karin. Nästa vecka är det ett fränt event som hålls med Porsche Design och Adidas. Det ser jag fram emot. Porsche Design gör verkligen snygga grejer. Efter en lång dag var det inte tal om att fortsätta med torsdagsfest denna vecka. Hem och vila upp inför fler möten idag.

Ingen resa till Göteborg
Det var tänkt att jag skulle åka till Göteborg och hålla föredrag i ledarskap för unga Moderater men jag hade blandat ihop helgerna. Det var tydligen nästa helg. Hade förvarnat Angelika Bremert och en massa folk, bokat resa ner och hotell. Nu var det bara att boka av allt och hitta på några spännande planer för helgen i Stockholm istället. Fan.. det hade varit sjukt roligt att gå ut med Angelika i Göteborg. Det får bli "lillasyster" istället. Hon kom upp från Göteborg till Stockholm igår och ska tydligen vara kvar över hela december. Orkar inte göra några avancerade planer. Kvällen får börja med After Work Le Café och ett par flaskor vin med Linda. Sen får vi se hur det slutar.

4 comments:

Anonymous said...

Angelica Bremert.. inte Rimér längre eller?

Anonymous said...

Angellos blog är ingen höjdare hittills - han har ju inte skrivit ett enda inlägg :S Tror inte det blir så mycket av den tyvärr

Kenneth said...

Hon har egentligen vad jag vet aldrig bytt namn officiellt till Rimér.. Fast hon gifte sig med Bingo har hon alltid hetat Bremert. Mest av lathet tror jag.

Däremot har diverse sajter skrivit Angelica Rimér och tagit för givet att hon bytt namn.

Kenneth said...

Tyvärr måste jag hålla med dig.. Det är en sak att starta en blog. En helt annan att hålla den uppdaterad.