Sunday, December 03, 2006

Lite bloggstatistik..

Just nu snittar jag runt 1000 unika besökare om dagen och ca 5000 unika besökare i veckan. Under november månad hade jag totalt 24, 045 unika besökare enligt min räknare. Otroligt kul att det är så många som tycker att det jag skriver är intressant eller underhållande på ett eller annat sätt.

Om man tittar på oberoende bloggrankingen på sidan bloggtoppen där alla använder samma räknare har jag bara 200 färre besökare i veckan än Viggos dagbokResumé, Då bör man ha i åtanke att jag till skillnad mot proffsbloggarna Viggo och Alex får inte betalt för att blogga och har heller inte en stor sajt som pushar upp mina besöksantal. Det enda som finns är min blogg. Inga vimmelbilder, inga branschnyheter och ingen känd tidning i grunden.

Mediafenomenet Alex Schulman och hans blogg har på kort tid seglat upp på kort tid att vara kanske ett av Nöjesvärldens mest lästa bloggar. (Det är en blogg och ingen dagbok. Dagböcker skriver 13-åriga tjejer om vem de är kära i.) Det kanske Inte är så konstigt att det går så bra med en så populär sajt som Stureplan.se i ryggen. Alex hade smått ofattbara 99 457 besökare under november månad och har ca 4 500 unika besökare om dagen. Grattis Alex!

Stureplan har gått från att vara bloggkritisk i maj till att starta bloggar på löpande band idag. Nu med inte mindre än 4 bloggar och fler på väg. If you can´t beat them, join them.

No comments: