Friday, December 08, 2006

Just nu både hatar jag och älskar jag...

... min nya Macbook. Nu har problemet med skärmen som bara är svart tillbaka igen. Det är vad jag har kunnat lokalisera "backlighten" som spökar. Allt annat funkar som den ska. Tittar jag riktigt noga på skärmen ser jag att allt fungerar i övrigt. Allt lyser bara extremt svagt.

Jag ångrar inte bytet från PC och XP en endaste sekund. Apple gör helt klart det smartaste, smidigaste och bästa opertivsystemet med de allra coolaste och snyggaste datorerna designmässigt. Men fan vad tråkigt att just jag ska råka ut för en sån otur med datorn.

Det känns som att jag träffat min drömtjej, blivit kär och fått se henne försvinna allt inom loppet av en vecka. Jag är så besviken att jag knappt finner ord. Fan ta er Apple! Nu lever jag med hoppet om att det går att lösa genom att lämna in den på service hyffsat snabbt. För att om jag måste få en ny dator kommer det säkert inte komma innan jul.

6 comments:

Anonymous said...

Uppstår problemet enbart när Du är utanför hemmet? Dvs när den är sladdlös? Isåfall är det inget fel på datorn. Man kan nämligen själv justera energiförbrukningen på lap-toppen. Antagligen står den inställd på extremt låg och då blir ljuset på skärmen också lågt. Lätt att fixa. Prata med nån datakompis så är det snabbt löst.

Kenneth said...

Marre.. nu underskattar du mig. Problemet uppstod först på kontoret men senare även hemma. Det spelar inte roll om det är sladdlös, muslös eller bara allmänt lös. Det är inte knappar eller inställningar som är konstiga. Det är hårdvaran.

Jag har pratat med teknikskt support och allt.

Anonymous said...

Hej! Jag hade en vit ibook 12´MAC tidigare som också började backlightstrejka! service 3 ggr o fick alltid tillbaka den helt svart. Förmodar att du ej bloggar ifrån macbooken? Jag såg inte ens pilen :)
Det jag skulle komma till är att jag tillslut efter flera månader fick en Macbook som funkar toppen!

Tipset är att "ligga på" dem service så du ev kan få byta ut den om du får vänta för länge.

Ha en skön helg!

Anonymous said...

Skicka den tillbaka ASAP och köp en ny. Du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka. Försök inte reparera den. Det har hänt mig ett par ggr att jag fått macar som inte fungerar som de ska. En lät för mycket, en hade vita fläckar på skärmen. Jag skickade dem tillbaka direkt, har sett andra som försökt reparera och det tar jättelång tid. UPC eller TNT kommer och hämntar kostnadsfritt. Efter ungefär 3 veckor får du pengarna tillbaka. Allt detta förutsatt att du köpte direkt av Apple.

Anonymous said...

beställer du nu får du levarans senast 21-22 december

Mikael Edström said...

Är det ungefär som när du drar ned skärmbelysningen till minimum med tangenten längst upp till vänster? (F1)

Där kan man ju väldigt vagt vad som visas på skärmen..