Monday, June 05, 2006

Anna Dabrowski säger upp sig från Starlounge

Anna Dabrowski säger upp sig som redaktör på Starlounge.com efter ett stort bråk med chefredaktören Mira Palomäki då denna plockat ned hennes krönika från sajten. Orsaken sägs vara att texten var för "politisk" skriver Dagens Media.

Anna Dabrowski, anställd på Starlounge sedan i oktober 2005, skriver i sin krönika att "socialdemokratin har skapat ett debilt (efterblivet) samhälle där befolkningen verkar ha tappat det mesta", att "ungdomar ligger hemma på sofforna med argument som att det inte är någon idé att plugga då det ändå inte finns några jobb".

Hon ställer sig oförstående till hur Gudryn Schyman "utstrålar styrka när hon offentligt kissar i en popcornlåda" och till hur BB-Jessica kan framställas som hjälte i medierna när hon "super, svär och knullar allt som rör sig". Hon skriver "Grattis Göran, du har en befolkning som uppskattar att människor beter sig som svin".

[Dagens Media]

Jag skickar ut en förfrågan till alla er som läser min blogg och känner Anna att tala om för henne att jag mer än gärna publicerar hennes krönika här på min blogg! Jag är inte rädd för att blanda politik med nöjen och jag tror att vi har samma syn på vad som är fel. Maila mig på kennethvasquezz [at] gmail.com


4 comments:

Anonymous said...

Det värsta är ju att allt det hon skrev är sant. Jag är uppriktigt sagt rädd att det nu kan vara kört för Sverige efter ett allför långt sossestyre. BB-Jessicas vinst var droppen.

Har dom senaste veckorna gått och tänkt enormt mycket på att 80% av svenskarna faktiskt på allvar är komplett blåsta idioter.

anna said...

Instämmer till fullo med föregående talare...

Anonymous said...

Anna är en totalt omogen barnunge som måste inse att hon är en oseriös kändisreporter och inte Jan Guillou.

Personligen är jag varken vänsterpartist eller FI:are men jag skulle göra vad som helst för att inneha Gudrun Schymans debattskickligheter.

..och förresten, vilka medier har fått Jessica att framstå som en hjälte? Har jag möjligtvis sovit i hundra år? Och på vilket sätt har sossarna påverkat Big Brother och dess vinstresultat? Ganska långsökt....

Anonymous said...

senaste inlägget tänker jag såga nu.

1. Gudrun Schyman var inte en skicklig debattör. Hon var en färgstark populist. Retoriskt var hon inte särskilt begåvad.

2. Att bara kalla en annan skribent för omogen barnunge är snarare ett uttryck på omogenhet och barnslighet. OM man ska attackera en skribent skriver man i så fall inte om personen utan om skrivstil eller texten.

3. Mediabevakningen av Jessica har tydligt skapat hennes kändisskap. Det är ett slags hjälteskap för allmänheten då hon vann Big Brother tydligt.

4. Socialdemokratins har format det samhälle vi har idag genom alla tusentals politiska beslut genom åren. De bär ansvaret av hur dessa tusentals beslut har format svensk mentalitet.