Monday, June 26, 2006

Blogga från X2000 mot Göteborg...

Nu sitter jag ännu en gång på ett X2000 tåg mot Göteborg. Den här gången åker jag ner för att rekrytera och utbilda informatörer för ett sommarevent som jag ska projektleda åt ett eventbolag. Uppdraget är att marknadsföra och lansera en nytt märke saft i Sverige genom att ha olika events i Stockholm och Göteborg. Målet för idag är att intervjua lämpliga tjejer som kan vara goda ambassadörer och informatörer åt kunden och utbilda dessa under dagen.

Jag trivs nog rätt bra med att åka tåg. Det är lugnt och skönt. Det är rätt behagligt att kunna titta ut genom fönstret och se Sverige svischa förbi i höga hastigheter medans jag sitter lugnt och dricker min mocha från Coffee Cup och äter en bagel. Man hinner läsa tidningen, ringa lite samtal och få en hel del gjort på vägen ner.

Vädret ser ut att bli tråkigt i Göteborg tyvärr. Jag får hitta ett trevligt fik eller gå på bio ikväll antar jag. Jag åker inte hem förrän i morgon vid lunch. Vi får se hur roligt det är att vara i Göteborg på en måndag kväll.

2 comments:

Anonymous said...

rekommenderar måndagsklubben brukar vara rätt mkt drag :)

Anonymous said...

Hade du kommit i morse hade solen skinit men nu regnar det tyvärr men hoppas du får trevligt här ändå...