Friday, June 16, 2006

Sthlmsfinest utvecklar vidare...

Nu kan man precis som jag efterlysta länka direkt till bloggen vilket är bra och MMSfunktionen verkar fungera riktigt bra nu. En rolig upptäckt är att man kan skicka MMS till sina vänner och välja pinsamma bilder.

En annan upptäckt är att redaktör och skvallerexperten Alexander Ervik väljer tydligt och öppet att säga upp sitt konto på en konkurrerande sajt. Mellan raderna kan man tydligt läsa att det rör sig om piccaboo.com och Andrea Lukic. Noterbart är dock att om man går in på Piccaboo.com kan man se att Alexander finns kvar och var inloggad senast idag klockan 15:28. Sa han upp sig från en annan community eller ångrade han sig och registrerade sig på nytt. Läs mer i hans blogg på Sthlmsfinest.

Jag stängde mitt konto på en konkurrerande sajt idag.
Tog bort det, inaktiverade det, permanent, för att aldrig återvända.
Det beror inte på att jag jobbar här.
Det beror på att den konkurrerande sajten suger.


8 comments:

Anonymous said...

ojdå klantigt av erwik

Anonymous said...

Pinsamt. Det kan iofs vara en annan community,,, *asgarvar*

Anonymous said...

Pinsamt med tanke på att Sthlmsfinest är den sajten som suger och får minst trafik.

Anonymous said...

Till sista "anonymous"

Du har så rätt. Men han väljer att istället för att vara tyst och göra sitt kasta skit över sina fiender.Är det inte "a big no-no" i mediabranchen? Att lägga näsan i blöt?Och framförallt, kommer hon att ge tillbaka? Väntar med spänning.

JP

Anonymous said...

Jag måste in och tycka till.

1. Vad är det som du tycker gör att Sthlmsfinest suger?

2. Vad har trafik med kvalitet på sajten att göra. Jag föredrar tex färre men bättre människor än att som Lunerstorm ha mycket trafik som bara består av fjortisar.

3. Jag tycker att Sthlmsfinest har verkligen utvecklats rent tekniskt med MMS, WebTV och bloggfunktionerna.

Min personliga åsikt är att innehållet med intervjuer, mingelbilder, premiärbevakningar, nyheter och eftersnack håller väldigt god klass.

Sen kan man tycka vad man vill om att en redaktör utalar sig negativt om en konkurrerande mingelsajt öppet, tydligt och offentligt.

Anonymous said...

Jag håller fullständigt med dig om punkterna 2+3 kenneth.Dock måste jag själv tillägga att eftersnacket på sthlmsfinest inte ens kommer i närheten av de på picaboo och stureplan.se.Det Ersvik försöker är att namedroppa lika mycket som de övriga men lyckas inte riktigt med att vara objektiv då han mer än gärna namedroppar sina vänner och håller om deras ryggar.Han förlorar bara på att skriva skit om picaboo,jag orkade inte ens läsa igenom hela hans utlägg för man såg rakt igenom det och uppfattade det som ett desperat försök att dissa.
JP

Anonymous said...

Här skiljer vi oss i åsikt. Jag tycker inte att Stureplans eftersnack är särskilt underhållande att läsa.

Däremot tycker jag att det är roligt att läsa Andrea Lukic texter. Även om det där med fotbollskillar och göteborg är lite långtråkigt i längden. ;)

Men det är bra att vi alla har olika syn på saker och gillar olika saker. Annars vore världen en tråkig plats att leva i.

Anonymous said...

Stureplans eftersnack är grunden till alla andra eftersnack.Hennes (AL´s) handlar om mycket,mycket fotboll,det håller jag med om,men det är ju VM nu.Men varför jag loggade in här igen var bara för att rätta mig.Det heter ju piccaboo,jag skrev pica-boo.Ett C.Man vill ju inte att chefinnan fäller en på stan.

JP