Friday, June 02, 2006

Slitz, Cafet, Laroy, Plaza, Undici och Solidaritet...

Lillasyster Linda
I onsdags började jag min kväll hos Linda Djurberg som jag oftast kallar för lillasyster. Hon var snabb till att tacka ja till att följa med till Slitz 10årsjubileumOrionteatern. Vi började hemma hos henne då hon skulle hinna sminka om sig till fest och jag skulle agera smakråd i klädvalet. Linda hade varit och plåtat med Bingo under dagen till ett kommande nummer av Moore.

Slitz 10år
Jag och Linda anländer till Slitzdfesten och möts av två enormt starka strålkastare riktade mot ingången. Blind kommer man in i lokalen och möts av Jägermeistertjejer som delar ut shots i provrör under hela kvällen. Festen utspelade sig på Orionteatern och kändes mer som svartklubb än fest för en 10årig tidning. Publiken består av stor dos av Big Brotherdeltagare, blonda Slitztjejer och diverse skumma killar.

De som var där var Monica Jsson, Erica Johnsson som enligt mig var helt klart snyggaste tjejerna där förrutom lillasyster. Mingelveteranerna Peder och Vladi, Peter Lindståhl, Malin Gudmundssson, Alex Storkenfeldt, Moore och Slitz modellen Jenny Matsson, fransmannen Richard, Bloggaren och mingelkungen Rickard, Susanne Öhlander, Emma Gremo, Emma Söderqvist,Sofia Andersson, Andreas Iverhult, Henrik Landin och Rasmus Dorsch, Anton Granlund, Marie Plosjö, Vimmel Ville från Glife, Pavel, Heidi Ershult och många många fler..

Fribar + teaterlokal + mängder med sprit + välpumpade blondiner = Bra första anhalt.

Cafet, Laroy och sen Plaza
Cafet var tomt på stammisar och eftersom jag
varken hittade Don Tomaso eller Alex Lewerentz lämnade jag snabbt och gick vidare till Laroy. På Laroy var Orre som alltid en graciös värd som med ett vakande öga på dörren och gästerna ser till att stamgäster kommer in smidigt. Utan Orre skulle inte Laroy vara Laroy. Tidigare under kvällen hade man haft tävling för att utse Miss Hawaiian Tropic och det såg ut att vara ett bra gäng som tävlade. Nästa anhalt blev Plaza.

Champagnierogie med Victor och co
På Plaza var det bra drag men allra mest drag var det kring det galna bordet runt Victor Appelqvist, och hans vänner. Det var en egen fest i festen där saker och ting spårade totalt när det gällde champagnekonsumtion. Det sprutades och bokstavligttalat badades i årgångschampagne.


Undici, Tomas Bodström och Solidaritet
Efter Plaza blir det att glida förbi där bronslaget från fotbolls-vm i USA 1994 och ett kändislag festade efter sin match tidigare under kvällen. Tomas Bodström var på plats lyckligt ovetande över att han nästa morgon skulle vakna upp till att bli KU anmäld. Jag är ingen stor fan av fotbollslegender men det var lite skoj. På Undici kunde man förrutom alla fotbolslegender och kändisar hitta Jocke Bjuvegård, Andreas Jonsson, John Kjellström, Daniel Boudal och några till.. men det är nu kvällen börjar bli lite suddigt.

Solidaritet där allt spårar
Det börjar kännas aningen tjatigt och tröttsamt men Solidaritet är verkligen väldigt bra. Mycket tack vare Eddy Cabrera. Lika tjatigt och lika tröttsamt att skriva om idag är att festens medelpunkt var sällskapet som spårat på Plaza. Det hela som utspelades sig på Plaza upprepar sig på Solidaritet men med än mer bizarr omfattning. Victor kommer fram under slutet av kvällen med helt galet starka shotten Flatline som består av Sambucca, Tequilla och 4 droppar Tabasco. En väldigt minnesvärd smakupplevelse om än något chockartad för kroppen.

Victor Appelqvist + orangefärgade shots = Spring

3 comments:

Anonymous said...

Haha bilderna har setts men ut kommer dom inte det vill jag lova:D

Anonymous said...

victor är sjuk i huvudet...
som sebastian... som magnus ;)

Anonymous said...

Det är helt ofattbart att hitta festbilder på Victor Appelqvist! Killen som var röd som en tomat när han en gång höll en redovisning inför min högstadieklass. Han gick då på gymnasiet och var inte flickornas favorit, jag tror att jag var den enda som uppskattade hans stilrena uppsyn. YOU GO VICTOR!