Sunday, June 11, 2006

Sitter på Göteborgs centralstation...

Nu sitter jag på Göteborgs stora centralstation och äntligen fungerar min internet igen. Lördagens och söndagens utbildning har gått oerhört bra. Det är så oerhört givande att kunna forma och skapa duktiga kommunikatörer inför valet. Bara efter två dagars utbildning kan man se enorma framsteg i deras anföranden och man fylls av en stark känsla av att man bidrar till att Moderaterna är bättre rustade inför valrörelsen.

Det är en enorm kick att stå och prata inför folk om retorik, kommunikation och argumentation. Jag saknar det. Politik är viktigt och man får en känsla av att man gör en viktig insats. Nu i höst har vi chansen att byta ut regeringen Persson och ge Sverige en chans till att växa.

Emilia Pavlovski har nu gjort ett test på ungtval.se och kommit fram till att hon antingen ska rösta på Folkpartiet eller Kristdemokraterna. Det var skönt att höra och tur för henne med tanke på att hennes C hade nog slängt ut henne om hon röstat rött. C är en klok kille han... ;)

Jag tycker att Emilia är väldigt cool som tycker att det ska bli spännande att rösta och dessutom är hon grym som tänker rösta för någon utav partierna i "Aliansen".


1 comment:

Anonymous said...

Skönt att folk kämpar för att vi ska slippa Persson en omgång till.. Jag är mer eller mindre övertygad om att det blir blått i regeringen i år..

Men du var det inte lite elakt att säga att Emilia inte fick följa med dig och din kompis när hon var sugen på att gå ut?