Tuesday, June 27, 2006

På väg från Göteborg...

Nu sitter jag på ett X2000 på väg hem från Göteborg. Det var en lyckad resa ur många avseenden men det regnade verkligen konstant under hela tiden. Ett ställe som jag kan varmt rekomendera är ställe med stilren inredning som heter Soho. Det påminner en hel del om Mocco men är mycket större. På dagtid är det café och lunchrestaurang och på kvällar är det champagneprovningar, chokladprövningar och gaykvällar som gäller. Där hittade jag en rolig liten tidskrift som heter Jet Set magazine. Det är bara göteborgare som skulle komma på tanken att döpa en tidning till Jet Set Magazin. Den når inte riktigt upp till ambitionen om att vara en "Jet Set" tidningen men den är lite söt i sina försök. Annars blev det öl på Hard Rock Café och middag på en trevlig Italiensk restaurang som heter La Gondola. Hade vädret varit bättre hade jag försökt mig på Liseberg.. men sån tur hade jag inte. Det får bli till nästa resa.

Göteborg är en trevlig stad. Jag ska tacka Johanna B och Micke för att de gjorde resan så lyckad.

3 comments:

Anonymous said...

Men då lyckas ju i alla fall tidningen bättre än dig, som är långt i från söt i dina tafatta försök att vara jet set

Anonymous said...

Där har du missförstått det hela. Jag är inte Jet Set alls. Jag är bara en enkel åskådare.

Anonymous said...

chokladprövning trodde det hette provning...kan ju ha fel dock ;)