Sunday, June 04, 2006

Hur förkortar man Solidaritet?

Nu har det gått ett par veckor och jag tycker fortfarande att namnet Solidaritet inte förkortas på något bra sätt.

Det skär lite i mitt moderata hjärta att säga själva ordet Solidaritet hela tiden, och
jag har sett att mina vänner har stora problem med att säga Solidaritet när man dem fått i sig ett par järn. När Jesper Ahlbom och Abbe satt och spånade fram namn kan de inte ha tänkt på hur lätt det är att säga när man är en smula på gasen. Det är inte lika enkelt att förkorta som Sture, White eller Cafét. Det skulle vara "Sollen" i så fall och det känns bara fel. Det kanske blir någonting helt annat? Har ni några förslag? Jag skickar passningen till Emilia som lyckades få "Le Café tres..." till "Leckan". Hon kanske grejar att hitta ett skönt namn.

10 comments:

Anonymous said...

Vad tror du om "Solis"? Lite skönt sådär.

Anonymous said...

Sold tycker jag!

Anonymous said...

Försök säga solidaritet på fyllan å d låter som solariet.. så SOLARIET lr SOLEN ligger närmast till hands... SOLD e ju inte helt fel heller efter så många blivit helt såla på stället:-)

Anonymous said...

Var du där med Tholén sist? /Patrik

Anonymous said...

solid! uttalas på engelskt sätt. bara en tanke.

Anonymous said...

Jag var på Solidaritet i onsdags och lördags med eller samtidigt som Tholén.

Anonymous said...

"halvtrappa" duger väl. solidaritet är det sämsta namnet. :[

Anonymous said...

Det senaste förslaget som jag fått höra är Soli! uttalas "Solly". Ungefär som Sorry när en kines utalar ordet. ;)

Alexandra Färd said...

Solid! Nu så e ja nästan klar att skriva föresten, iaf om ons:D

Anonymous said...

Soli har vi sagt ett tag nu...