Thursday, November 02, 2006

Alexandra, Mocco och en Americano

Jag sitter nu på Mocco för andra dagen i rad. Nu när det är vinterruskigt finns det inget bättre än att värma sig i deras sköna fåtöljer och njuta av en varm latte. Moccos största tillgång måste ändå vara deras personal. Med Åsa, Emelie, Maria och Sandra i spetsen är det alltid lika trevligt att komma till Mocco.

Idag sitter jag bredvid den förtjusande Alexandra Falkenbäck som man egentligen brukar hitta på Espresso House i vanliga fall. Men eftersom hennes nya bästisar Sandra Magnusdottir och Maria Edström jobbar här så hittar man henne på Mocco allt oftare.

I lilla rummet kan man hitta Sandra Andersson, Isabelle von Treskow, Rebecka Scheja och Viktoria Rönngren. Ett bord längre bort sitter Chloe, Veronica Hård och Carolina Madden. Ett bord längre bort sitter Jim och Carl-Johan Dyrssen. Stället känns som en samlingslokal för nattlivsprofiler idag. Chistos minglar och skämtar lite med Svensk Näringslivs ordförande Michael Treschow i soffgruppen bredvid.

Maria Edström
kom precis instormande arg som ett litet bi. Hennes plattång har gått sönder och hon får inte lämna tillbaka den på Åhlens City eftersom hon saknar kvitto. Nu sitter hon i telefon med Åhlens och är snart gråtfärdig. Hon söker medlidande men föreståndaren på Åhlens verkar inte vara så förstående. Som sista åtgärd hotar Maria med att prata med sin Advokat och lägger på.

Min fikavän den charmiga skånskan Alexandra Falkenbäck dricker en skum kaffedrink som består av två espresson i ett stort glas och resten hett vatten. Tydligen ska det kallas för Americano och är lite mer hardcore än att beställa en töntig Latte. Alexandra är senior barrista på Espresso House, hon har koll på sånt. Jag som är så otrendig och ocool det går att bli kanske kan bli lite coolare om jag gör som hon.

3 comments:

Anonymous said...

Svagt att inte ha koll på en Americano Kenneth. Det är inte likt dig...

Kenneth said...

Jag vet.. jag skäms. Jag ställer mig i hörnet.

Anonymous said...

En dubbel Americano och en tarantella is the shit!