Thursday, November 09, 2006

Andrea, Anna Hibbs och Kenneth i kostym


Jag är inne på Piccaboo.com av en enda anledning egentligen och det är att läsa Andrea Lukic blogg. Det finns få personer i Stockholm med en sån unik utrålning och "star quality" som Andrea. Det är lite tråkigt bara att man får se henne så sällan. Nu när hon är tillsammans med skribenten Marcus Dunberg lär vi säkert se ännu mindre av henne.

I "Veckans snackisar från Stockholm/Stureplan" på Piccaboo blir jag tillsammans med Anna utsedd till "Veckans Sällskap" och bilden som hon kommenterar är såklart bilden på mig och Anna Hibbs på Stureplan.se

VECKANS SÄLLSKAP:
Damen som uppenbarade sig på bild tillsammans med bloggaren och moderatsympatisören Kenneth Vasquez den gångna helgen. Hibbs var efternamnet. Säger mig ingenting. Hennes outfit säger mig desto mer - tjusigt! Snyggt med den där luggflätan också. Men en helt annan fråga snurrar runt i huvudet på oss som uppdaterar här: Kommer Kenneth någonsin att matcha sina sällskaps outfits med en snygg kostym? Vi tror han skulle klä i det!
[från veckans snackisar på piccaboo.com]

Anna är verkligen en fashionista och är lika svalt cool som hon är laidback och skön. Hon är nyinflyttad, kommer från Göteborg och pluggar just nu på RMI-Berghs där hon ska utbilda sig till att bli projektledare på någon prestigefylld reklam eller PR-byrå. Dessutom är hon grym att festa med. Hon och hennes vän Madde kan slänga ner shots som vilken Stureplansräv som helst och jag skulle inte bli förvånad om hon kunde supa ner Durling.

När det gäller mitt kostymbärande så kanske Andrea får se mig i någon gång snart. Det är bara det att jag är så sjukt lat och bekväm av mig. Jag har aldrig utgett mig för att vara särskilt trendig eller cool, men för att Andrea ska bli nöjd ska jag försöka. Under mina 3 år som politisk sekreterare för Moderaterna hade jag kostym varje dag och nu senaste tiden har jag tyckt att det varit skönt att bara vara laidback. Nu kanske det får bli ändring på den punkten. Jag tror att jag får göra ett besök hos min vän
Jens Dahlströms butik och förnya min garderob.

[Bilden är från Jens Dahlströms kollektion]

1 comment:

Anonymous said...

Vilken söt tjej, Kenneth. Hon ser riktigt avslappnad & down to earth ut.. KRAM från Sydney!