Sunday, November 26, 2006

En första kommentar om Teatron...

Jag har själv inte hunnit dit än.. Men bloggaren Sandra Magnusdottir var på plats och skrev en liten kommentar i sin blogg som jag tycker kan sammanfatta stället relativt väl.

När filmen var klar var det planerat för hemgång men eftersom alla var lite sugna på att se hur Teatron var så tog vi oss dit. Det var skitkul därinne, som en installation i ett galleri.
Jag har aldrig sett nått liknande och jävlar vad Djn jobbade bakom båset, han älskar verkligen det han gör. Han såg ut som en typisk nörd som lever för det han gör, han gillar nog att pilla på tekniska prylar.

Att allt var svart var inte den enda kontrasten till intilliggande Whiteroom, Klientelen var mer som ett gäng Maskeradglada typer än det "moderätta" och steriotypa som jag annars är van vid. Som vanligt kändes det som att jag stack ut lite från mängden när jag inte såg en enda neutral människa, jag hade varken solglasögon inomhus eller fjädrar i ansiktet och jag måste erkänna att jag heller inte kände mig hemma för fem öre. Det var som att jag stod där med ett gäng Sälar utan att veta hur jag skulle konversera med dem. Nu låter jag ganska hård med det var exakt så jag upplevde mina tjugo minuter på Teatron. Stureplan behöver Teatron, det tror iallafall jag. Sen tror jag inte att Teatron behöver Stureplan.
Kom ihåg att jag fortfarande har ett leende på läpparna.


No comments: