Tuesday, November 14, 2006

Mocco och fredagen...

Det känns lite som att bloggandet får ligga lite i dvala när helgen kommer. Då är jag antingen ute eller någonstans och vilat ut efter dagen innan. Mocco har varit min oas där jag kunnat dricka min Americano och sammafatta kvällen innan med diverse bakfulla vänner. Det finns inget skönare ställe att vara bakis på. Det beror på många faktorer. Inredningen, maten, servicen och sköna bruna färgerna men allra mest handlar det om den otroligt trevliga personalen. Stället skulle inte vara densamma om det inte vore för Emelie Witt, Åsa Öhman, Maria och Sandra. Det är ett otroligt skönt gäng som alltid är glada, trevliga och serviceinriktade. Att mista någon av dessa vore som att ta bort mjölken ur latte.

Fredagen
På fredagen var det Plaza och Sture som gällde. Eftersom Plaza öppnade efter en tids uppehåll för renoveringar var jag tvungen att titta förbi och se ändringarna. Det som har hänt är att vänstra baren har blivit VIP-rum med repvakt och det lilla rummet direkt till vänster har blivit mer renodlat Champagnerum. Ett VIPrum inom det nya VIPrummet skulle man kunna säga. Dansgolvet har blivit mindre till förmån för fler champagnebord och man har ändrat lite i inredningen. Bland annat med en gammal svartvit bild på festande svenskar i smoking. Historian bakom bilden är jag lite nyfiken över.

Nico Fredell såg glad att äntligen kunna välkomna gäster till en uppfräschad Plaza som fått lite justeringar och förbättringar. Man har helt enkelt trimmat Plaza att vara ännu lite vassare än tidigare... ännu lite bättre. När konkurrensen från V hårdnat har det behövts lite trimmande för att hålla täten. Plaza konkurrerar egentligen inte med några andra än V. Plaza tar gräddan av publiken från alla ställen och kallar det sin "vanliga" publik. På Plaza kunde man bland annat se Connoisseurs Carl Fredrik Bothen
, Roland-Philippe Kretzschmar som är nya PR-ansvarig på MTV, den vackra Stephanie af Klercker, juvelbutiksägaren och fd DJ, Christian Remröd, Martin Dahlin och Erica Johnsson.

Ytterligare en två nyheter är att det finns två nya champagnevärdinnor. En lång blond och vacker varelse som jag aldrig sett förrut som tydligen heter Rebecka från Östersund och den unga brunetten Gabriella Sandberg. Någonting gjorde att jag fastnade för just Rebecka.

Efter en stund på Plaza fick det bli VIPrummet på Sture för att hälsa på Elina, Josse och Sara som hade födelsedagsmingel och bjöd på tårta. Monica och Elin har lyckats bra med fredagarna tycker jag. När hela blondinmaffian är samlade är det en imponerande syn. Det Stureplans främsta partyprinsessor bestående mestadels av blondiner med en färgklick i form utav Carolina Graflund som gruppens epicentra. Det är stabila klubbfjärilar som aldrig får nog. Hela gänget är ständigt klädd till tänderna och alltid redo för en ny kväll att tillbringa i Stockholms nattliga nöjescentrum. Monica som kvällens värdinna stal showen modemässigt med sin gula klänning som stack ut från mängden. Även om hon fick lite konkurrens av Sara Camtrell med sin beiga skapelser.

4 comments:

Anonymous said...

Tror att bilden är fran Alexandras. Har för mig att den varit med i en tidning för ett antal ar sedan. sant borde ju en "stureplanskille" som du veta..

Kenneth said...

Även om det kan verka som att jag är allvetande och allkunnande är jag inte mer än mänsklig. Det finns faktiskt saker som jag inte kan och vet. ;)

Men tack för informationen!

/Kenneth

Anonymous said...

va söt du e kenneth...:) puss sara

Anonymous said...

Dagens ord och en beskrivning av dig ar saledes polyhistor ;)