Monday, November 27, 2006

Kenneths goes Apple..


Nu har jag äntligen tagit steget från PC till Mac. Efter senaste tidens uppdatering med Intel processorer och möjligheten att både ha Windows XP och Mac OSX på datorn har jag bestämt mig.

Jag har beställt och ska äntligen byta ut min lilla Dell D400 som bara väger 1,7 kilo mot en svart Apple Macbook med 2,0 GHz Intel Core 2 Duo-processor, 160 gig Hårddisk och 2 gig RAM. Till den kommer dessutom
tangentbordet Apple Wireless Keyboard, Apples trådlösa Mighty Mouse, en Griffin I-Curve stativ och en svart Incase Neoprene Sleeve.

Nu väntar jag på att DHL ska leverera datorn.

7 comments:

Anonymous said...

Och snälla jag har lovat o hjälpa dig på traven.. hähä

Anonymous said...

grattis till datorn och det vi pratade om hihi ;)

Anonymous said...

Synd att du inte väntade, den kommer nämligen med core 2 duo snart...Har själv den svarta med core duo, du kommer inte bli besviken ;-) . Keep an eye out för en till med blackbook :-)

Kenneth said...

Juggi: Jag räknar med dig Juggi!

yenny: Tack! Du måste koppla upp dig oftare.

m: Det är Core 2 Duo jag har beställt. Det var det som gjorde att jag äntligen föll för frestelsen. Det och en HD på 160 gig..

Anonymous said...

mohahaha, blir en pro för mig sen! ;)

Kenneth said...

Pro är för tung för mig. Till och med vanliga Macbook är tung efter att ha haft en så smidig burk som Dell Latitude D400 som bara väger 1.7 kilo och byta till 2,36 kilo.

Sen behöver jag inte den prestandan som Pro erbjudare. Jag vill hellre kunna vara rörlig.

Vicky M said...

jag går i samma tankar, fast än har jag inte vatt lika duktig som du och tagit steget ;)