Sunday, November 26, 2006

Le Café, Condo och Cafét..

Jag gav Le Café en chans i fredags och jag kom på vad deras stora konkurrensfördel var. Le Café kan sälja sprit! Mycket trevligt att kunna göra när klockan blir 17:00 på en fredag. Men eftersom min fredag skulle sluta vid 05:00 så var det ingen idé att ta fler än en. Man måste dricka som en maratonlöpare springer och hålla jämn tempo i början för att avsluta med en spurt. Väl på Le Café stod Niclas Rahm, Ahlbom, Uffe von Roth, Oscar Durling, Jacob Ramberg och Sebastian af Robsson och pratade i en söt liten ring. Det såg ut som ett nattkubbschefsmöte. Till och med Elin Kling och Emilia Pavlovski var på plats. Den enda som saknades var Monica. Då hade verkligen alla nattklubbschefer varit på plats. Therese Petersson, Johanna Rahm, Peder Fogstrand och David Lotfi var andra som man kunde hitta i vimlet. Efter att min öl var uppdrucken längtade jag redan efter Mocco och tog några snabba steg mot värmen. Le Café är trevligt.. men jag föredrog mjuka soffor framför kall öl just då.

Kvällen fick fortsätta på Condo efter en kortare vistelse på Mocco.
Alex Lewerentz bjöd in mig att stå för musikvalet ett par timmar vilket innebar att det blev en hel del Swedish House Maffia house. Condo är ett trevligt ställe att hänga på innan vidare utgång. Det är lagom stort och kan lätt bli en kvarterskrog. Det var riktigt trevligt och nästa gång blir det garanterat en längre vistelse. Natti studsade in och lös som en liten sol som alltid. Moccobejbsen Emelie Witt, Åsa Öhlander och Carro även dem på plats. Vi hängde i lilla mysiga kuddrummet som finns längst in i lokalen och drack innan det var dags att dra till Monica och VIPrummet på Sture.. Där var det helt hysteriskt med folk. Varför lär jag mig aldrig. Lönehelger ska man hålla sig borta..

Vidare till Cafét i en taxi med Natti. I dörren möts jag av Ghauri och Köhler som har läget under kontroll. Inne i lokalen håller Myggan på att riva upp lokalen med tunga pumpiga houselåtar och jag inser hur mycket jag saknat fredagar på Cafet. Krona och Nordin jobbar frenetiskt bakom baren och dansar med musiken. Där har vi två killar som gillar sina jobb. Uppe på hyllan hittade jag Angelika Bremert som var ute med sina vänner från Göteborg. Det finns få som kan festa som Angelika. Hon är snygg, lite galen och full av energi. Jävla Bingo som tog bort henne helt från marknaden. Häggen sprang förbi och fångade mig och Fnatti hatt med på bild. Sen var det dags för White Room.. men det får bli en annan saga..

No comments: