Friday, November 03, 2006

Sillstryparen, nya numret av Moore och blondiner

Precis innan jag skulle dra från Mocco träffar jag Bingos efterträdare som nya chefredaktör för Moore, Thomas Eriksson. Viktor BK kallar honom för "Sillstryparen". Jag har ingen som helst aning varför. Jag måste forska lite i saken för det låter lite smått konstigt det där. Det går inte att strypa sill! Sill måste vara "kodnamn" på någonting helt annat. Vad, vet jag inte...

I vilket fall som helst fick jag tjuvtitta i senaste numret som precis kommit från tryckeriet. Minuterna innan hade fått omslaget på av Viktor på mail. I nya numret utser man Alex Schulman som månadens man och man kunde finna två oehört förtjusande blondiner i Stadskampen som båda var från Stockholm. En från staden och en från länet. Jag är väldigt svag för blondiner... vet inte riktigt varför men så är det. Jag tycker att nummer tre bland Sveriges sexigaste singlar
var Jannica Jalksjö från Västerås snyggast. Men det är bara min smak.

Emelie Blid som är omslagstjejen är söt hon med. Tydligen så hade Thomas Eriksson hittat henne genom att läsa Nikki de Verbiers eftersnack på Stureplan en dag. Nikki kanske hamnar på insidan någon dag. Jag råkar veta att det är ett riktigt Kex den där Nikki. Välsvarvad och het.


8 comments:

Anonymous said...

vi som inte läser moore, vem är din favvis, vad heter hon?

/m

Anonymous said...

Alla ska köpa tidningen MOORE. Det är en plikt! :-)

Höj upplagan :-)

Kenneth said...

Hon heter Jannica Jalksjö och är från Västerås. ;)

Anonymous said...

bild, tack.

C said...

Moore är väl en nationalskatt i sig? More Moore? ;)

Anonymous said...

jannica... hahaha ;) kanske får styra ihop en liten utång kanske?

Anonymous said...

Ville bara tacka för komplimangen jag fick av dig! Att vara med i Moore var det roligaste jag gjort, och när man får läsa nåt sånt här efteråt blir det ännu roligare!;)
Har precis plåtats med en vän till dig, Linda Djurberg!
Kram/Jannica Jalksjö

Simon said...

Kan med handen på hjärtat säga detsamma om Jannica. Hon var inte bara den sexigaste av alla 50 singlar, utan (iallafall enligt mig) den sexigaste modellen jag sett i Moore.

Skulle göra vad som helst för en date med henne...!