Monday, November 20, 2006

Vintermiddag på Hedensö del 1 avresa och ankomsten...

Lördag var det äntligen dags. Nu skulle iväg till festen som jag såg mer fram emot än nyårsafton. Det skulle bli poolparty och finmiddag hemma hos Carolina GraflundHedensö gård. Gårdsfesten var inne på sin tredje upplaga nu efter två otroligt lyckade middagar. Jag hade tagit mina penicillinkur duktigt och jag kände att det hade gjort underverk mot min halsont.

Vår bil samlades på Mocco där vi stärkte oss med lite kaffe och laddade inför den en och halv timma bilresa som väntade. Kristofer Lundberg fyllde sin XC 90 till bristningsgränsen med mig, Natti Ponsbach, Sandra Andersson, Isabelle von Treskow, Elina Hasslund och Veronica Hård. Det är praktiskt med 7 sittsiga bilar. Robert Hållstrand sprang förbi och verkade lite avundsjuk över att vi skulle på äventyr tillsammans med så många vackra tjejer. Han var tvungen att titta både en och två ggr.

Kvällen innan hade jag bränt ner 4 partyskivor med en "best of" samling av årets House och resan gick snabbt pga av det. Väl framme på gården hälsas vi välkomna av Carolina, Filip Tegnér, Axe
l (carros yngre bror) och hundarna Hera, Lime, Delta och katten Findus. Efter det var det dags att förbereda fördrink och göra sig hemmastad i någon utav rummen. En efter en anlände Carl-Johan Dyrssen, Emilia Pavlovski och lilla Skrållan. (Skrållan är kändis numera från Alex Schulmans och Lisa Corneliussons bloggar.) Tobias Hallin, Janina Boss åkte i Johan Sundströms bil. I nästa bil kom Rasmus Dorsch, Josephine Julner, Stina Helmerskog och Henrik Landin. Alexandra Andersson kom med sin pojkvän Niclas. Fortsättning följer..

1 comment:

Anonymous said...

Kenneth du kan väl posta lite av den sköna house'n du brände ner?=)