Monday, November 06, 2006

Flickorna på Stureplan.se

Nu är det offentligt. Årets stora gerillamarknadsföring på nätet, den anonyma bloggen "Flickorna på Stureplan" är en del av Stureplan.se

Redan i september skrev jag...

Jag misstänker allt mer att den anonyma bloggen är knuten om än löst till Stureplan.se. Vet inte varför men små saker gör att den känns som det. Har ni tänkt på att det är bara Stureplangruppens bilder som används?

Det är väl ingen som tror att flickorna är äkta? Det mesta tyder på att det är en planerad webkampanj som Stureplansgruppen legat bakom hela tiden. Det är väl ingen som tror att det är "riktiga" tjejer som ligger bakom sajten? Eller kan man vara så blåögd..

Läs det jag skrev i september >>> Klicka här

2 comments:

Anonymous said...

De har ju redan försökt att flytta in flera 'intressanta' bloggare (enligt säkra källor) till Stureplan. Snart blir det inte intressant att läsa bloggar eftersom alla får ha betalt. Alla vet ju att Stureplan.se egentligen är en reklamsite för deras egna krogar och caféer…

Sandra said...

Det är därför det är roligast att läsa neutrala bloggar som min ;) haha.
Ok nu är jag övertrött och på dåligt skämthumör.