Monday, November 27, 2006

Lillasyster, Christos och Tomtar som rockar..

Jag träffade min lillasyster i lördags och hade långfika i bakissoffan på ett ställe på nybrogatan som rimmar på Pocco. Hon är inte min lillasyster på riktigt men hon svarar alltid "Hej storebror!" med en glad gullig röst när jag ringer och jag svarar alltid "Hej lillasyster!" när hon ringer . Jag försöker vara som en storebror och ge henne goda råd och hjälpa henne med lite allt möjligt. Men ibland kan det uppstå tillfällen då jag inte känner mig som en storebror.

"Lillasyster" är nämligen tokigt läckra värmlänskan Linda Djurberg som varit med i Moore ett par ggr. Lillasyster är inte det minsta blyg och har inget att skämmas för och går ofta naken hemma. När vi ses och är hemma hos henne här i Stockholm händer det att hon springer omkring naken hemma medans hon byter om till festkväll vilket man inte alltid gör med sin storebror. Då kan jag inte låta bli att tänka obröderliga tankar.

Lillasyster har bott i Göteborg sedan i våras och jag har inte sett henne på ett tag. Vi halvlåg i favoritbakissoffan och mest pratade om allt roligt som hänt sedan vi sågs sist när Christos kommer förbi. Han stannar upp en stund och är lika charmig som alltid och bjuder in oss snabbt på Tomterock 2006. Det är en hejdundrande rolig fest som äger rum på hotell Amaranten 5 december.

6 comments:

Anonymous said...

Uhhh...perverst

Anonymous said...

Hon verkar fantastisk Din vän, Kenneth! Jag är avis, men erkänner det vartfall :-)

Anonymous said...

får du någonsin mer än en kompis utav en tjej?

Kenneth said...

Anomymous: absolut.. men dessa avslöjar jag inte offentligt för bloggläsare. Jag till skillnad mot många andra håller låg profil..

Anonymous said...

Jag bodde en sommar med Linda i Visby och det var trevligt.

Inte nog med att hon ofta, precis som Kenneth påpekar, ofta går lättklädd. Dessutom är hon kul att ha att göra med och hittar på en massa roligheter.

Kenneth said...

U:son: Japp! Hon är verkligen grym! Jag är glad att hon med stor sannolikhet flyttar hem till Stockholm igen.