Det är rätt kul hur Aftonbladet tycker allting är hemligt. Med tanke på att aSmallWorld har varit omnämnt på CNN, Time, International Herald Tibune och The Sunday Times är det väl knappast någon större hemlighet. Men det är klart utan sensationsrubriker skulle man aldrig kunna sälja lösnummer.
Nu är det ASWs tur att avslöjas som "kändisarnas hemliga nätverk". Har man dessutom betalat för Aftonbladet plus kan man även se vilka de 3200 svenska medlemmarna är.
aSmallWorld is an invitation-only online community which is not open to the public. It is designed for those who already have strong connections with one another.
aSmallWorld allows its members to connect, reconnect and interact more effectively with like minded individuals who share same circle of friends, interests, and schedule.
Några av nätverkets mest "connectade" nätverksmedlemmar är nattklubbscheferna Kristoffer Ahlbom, Uffe von Roth, Fredrik af Klercker, Jonas Lichter,Jacob Ramberg och så Christian "Krull" Wahlen. Utöver dessa är det annars rätt tätt med adelsnamn på medlemslistan. Det är inte så konstigt när det är Erik Wachtmeister och Peder Dinkelspiel som grundade sajten. Nu liknar svenska medlemslistan mer en "unga adelskalendern" blandat med festfixare, mediaeliten och makthavare inom reklam, mode, politik och marknadsföring.
Men det handlar mest om att du ska vara en likasinnad personlighet som kan bidra till att göra nätverket bättre.
We have imposed certain criteria in order to keep the network private and exclusive. To join, you need to be invited by a trusted member.
If you have not received an invitation, you can ask your friends to invite you. If you have no friends who are members yet, you simply need to be patient.
Till aSmallWorld blir man antagen, det är inget man söker till. Från början kunde alla medlemmar bjuda in men efter ett tag begränsades det till alla medlemmar som hade 10 medlemmar i sina nätverk. Numera är nätverket nästan helt stängd för nya medlemmar. Det är total medlemstopp och endast ledningen och ett begränsat få har möjlighet att bjuda in nya medlemmar. Allt för att hålla nätverket så exklusivt som möjligt.
1 comment:
Om det är som du skriver?
"Nu liknar svenska medlemslistan mer en "unga adelskalendern" blandat med festfixare, mediaeliten och andra personligheter och makthavare inom reklam, mode, politik och marknadsföring."
Hur kommer det sig att du är med på den listan?
/Andreas
Post a Comment