Wednesday, March 15, 2006

Min helg och lite till...

Jag känner att jag har varit lite dålig på blogga på senaste. Det beror nog mest på att jag har en bibel till marknadsföringsbok på 1000 sidor på engelska som jag håller på att plöja genom tills tentan på fredag.

Men jag försöker ändå hitta tid till att träffa en vän eller två varje dag. Om jag ska sammanfatta snabbt vad som hänt sen i torsdags då jag väldigt noga berättade om min utgång.

Fredag: Gick på bio med två kursare och såg Casanova. Helt klart en rolig film som jag rekomenderar. Öl på Snaps sen snabbt ner till Cafet där jag mötte upp Michelle, Carolina Graflund och hela tjejligan som rockar på. Efter det vart det en sväng på White Room men efter alla shots så blev det en tidig sorti till Farmen.

Lördag: Vaknar upp och har slapplördag framför God of War och tiden bara flyger iväg. Det blir bakispizza med Patrik på Farmen. Senare på kvällen blev det middag hos Rasmus Bergquist
på Lidingö med grabbarna och spelade brädspelet Diplomacy. Diplomacy är ett sjukt roligt spel som är en blandning av Risk och politik. Där spelet finns på hur du kan förhandla med dina medspelare om allianser och sen bryta de när det är rätt tillfälle.

Sen var det ner på stan och den söta Emma mötte upp efter lite övertalning. Sjukt roligt! Henne får jag träffa på tok för sällan. Jag har alltid kul med Emma. Hon lyckas alltid med att se busig och söt ut när hon är glad. Efter det ett besök på Candy där min favoritvakt Martina Bennet hälsar mig välkommen! Den glada Victor BK lyfter på röda repet in till Godisrummet där jag festar loss ett tag. Efter det blir det La Camera för att hämta ut mitt och Nattis VIPkort sen Laroy där man alltid möts av en glad Oscar Durling i dörren. Jag måste säga att Oscar är oerhört proffesionell och duktig i sin roll som nattklubbschef. Det märks att han tar sitt jobb seriöst och vill att det ska bli bra.
På Laroy hittade jag Tobias Hallin som fortfarande har kvar sin nya mobil och Jessica Isaksson och fyllde år och såg strålande glad ut. Efter Laroy traskade jag och Emma upp till White Room men det blir en hyffsat kort visit. Rasmus bjöd på en hel del Whiskey under lördagen och det smällde till ordentligt lagom till besöket på White Room. Senaste helgerna har White Room känts lite som en dimma... jag vet inte riktigt varför. :)

Söndag: Bakisdag. Det blir en hel del God of War och inget vettigt blir gjort alls.

Måndag: Vaknar upp 05:00 för att göra en powerpointpresentation till redovisningen jag ska hålla 4 timmar senare. Jag älskar Power Point. Det blir alltid så proffsigt med presentationer när man kan använda projektor och dator. Dessutom är jag riktigt bra på att göra professionella och stilfulla presentationer om jag får skryta lite. Sen länge älskar jag hålla presentationer och jag har hållt föredrag för hundratals människor när jag jobbade som föreläsare för Svenskt Näringsliv och Moderaterna. Presentationen blir över förväntan lyckad och det blir att möta upp Natti för en fika på Mocco.

Måndag EM: Fika med Fnatti Hatt på Mocco i tre timmar och äter min favoritmiddag. En Mocco Nyttig. Efter dikat blir det att sola vid Odenplan. Jag har aldrig provat att sola någon annan stans än Solariet på Grevturegatan men fnatti hatt övertalade mig. Det känns så trevligt när de svarar "Solariet Eva" eller "Solariet Gunbritt". Jag har solat där i flera år. Men det är alltid kul att prova någonting nytt.

Måndag natt: Jag fokuserar på att hitta lite ny musik att ladda Ipoden med. Det blir så lätt att man spelar sönder låtar. Senast var det Thunder in my Heart.

Tisdag morgon: Jag sover bort hela förrmiddagen och vaknar upp med ångest. Det blir en del läsande i marknadsföringsboken sen blir det att skynda sig för att möta upp Martina. Vi har försökt fika nu i evigheter. Martina brukar kalla mig för hennes "Gosnos" vilket jag tycker är vansinnigt gulligt.

Tisdag EM/KVÄLL: Vi ska träffas i Sturegallerian där jag möter J
ohanna Rahm, Tessan och Johannas bedårande lilla hund. Medans jag väntar glider jag förbi Le Café och hälsar på Daniel Jöner, Jessica, Emilia Pavlovski och Henrik Landin som ser ut att ha kört "Elitfika". Alla utom Henrik bloggar men han kommer säkert också göra inom kort. Vimal sitter och har möte som vanligt. Denna gång är det med Jacob Ramberg ett bord bort.

Martina möter upp och vi fortsätter vidare upp till Mocco där vi möter Mishi, Sara C och Carolina G. Träffade även den förtjusande Sandra Li som var där och fikade med en kompis. Jag sjunker ner i deras sköna soffa med min Mocco Nyttig. Det och en latte och jag är nöjd. Efter att ha uppdaterat min gamla kombo Martina om mitt liv och blivit uppdaterad på hennes vilket tar en 3 timmar tar jag mig hem och försöker pressa in ett par timmar med läsning om olika modeller man kan använda sig utav för att lyckas med marknadsföring.



1 comment:

Anonymous said...

Who is martina bennet?