Tuesday, March 28, 2006

Veckans stora bloggsammandrag.

Jag hade en underbar helg. Egentligen hände det massor som är värt att skriva om men eftersom jag inte hunnit blogga under helgen och inte vet var jag ska börja nu när helgen är över skriver jag min numera traditionsenliga bloggsammandrag.

Jessica Isaksson var ute en sväng i fredags och rapporterade om sin lilla runda. Det är väl kul men hon avslöjar att Viktor och Emilia har hamnat i en pingismatch av beundrande egoboosting. Båda sidor hyllar och beundrar varandras skrivkonster som två kärlekspar "Du är finast i hela världen, Nej DU är finast" :)

Isabel Adrian har varit på pokerhelg med Marie Plosjö och Denise Lopez åt Denise pokersajt deniselopezpoker.com. Det verkar som att tjejerna var minst sagt populära. "Grand hade sålt 900 förköp så när jag säger att det sprang omkring 500 fulla kåta killar efter oss så överdriver jag inte!!! Jag tror att Marie var den som hade det Värst/bäst!"

Emilia Pavlovski är den som verkar lägga mest energi i sin blogg just nu och skriver långa men underhållande inlägg om allt från hennes liv som fotograf till hennes relation med pojkvännen "C". Förrutom att beundra Viktor skriver hon om hur det är att vika handdukar hemma hos familjen Pavlovski. Emilia avslöjar även att hon är köptorsk på telefonförsäljare. Men det gäller inte miljörörelser. Emilia har kommit fram till att miljöpartister är oftast samma sak som vegetarianer och har fula kläder. Miljö är tydligen tråkigt och vegetarianer är tydligen jobbiga.

Viktor BK verkar ha haft en bra helg. Förrutom att han citerar Emilias blogg och bjuder på lite beundran i sin egen skriver han om hur helgen varit som godisrepets chef i godisrummet. Viktor gnäller även lite på Glife och Daniel Jönér då Glife verkar ha haft driftstörningar så där på måndagsmorgonen.

Marie Plosjö verkar hade helt bizarrt 10 000 unika besökare igår. Nu gäller det nog hennes sajt som helhet skulle jag tro och inte bloggen men ändå. Marie har en hel del gäster från andra sidan atlanten som vill beundra hennes bilder men jag tror att skaran som läser hennes blogg växer samtidigt också efter Alex Schulmans "bloggtips" på Stureplan.se. Marie tipsar om hennes video och hennes låt som finns att hitta på lite andra sajter.

Elina Hasslund varnar oss från att hyra filmen Pistvakten och berättar om hennes senaste köp. Elina är dessutom väldigt rädd för getingar har vi fått lära oss. Elina är min favvorocker. Nu ska rockern tydligen besöka akademikernas högborg och göra någonting som jag gjort många år, nämnligen fira valborg i Uppsala! Vi ses vid Carolina Rediviva!

Pavel Maira tar fram lite länkar från gamla plåtningar som han gjort på Pride och The Voice i Kungsan och tycker att det är oerhört roligt att Jessica Isaksson gjort bort sig i RTV och sagt att Viggo Mårtensson var på plats på F12 festen. Någonting som hon tar upp i sin glogg på Glife. Ibland är det svårt att hålla reda på alla Viggos. ;)

Daniel Jönér har tydligen varit hos läkaren och kollat hälsan och bemöter Viktors ledsna miner om driftstopp. Viktor hade liknat Daniel vid Laila Freivalds och skriver "Varken jag eller KU kan ta hänsyn till vilken användarnytta det eventuellt finns i det här driftsuppehållet." Daniel har haft en bra helg i övrigt och festat loss. Finns det ett samband? Längre driftstopp och bakis Daniel? Hmmm...

Niklas Zachrisson Forsell förklarar att det är dags för Mården att gå i Ide igen. Niklas är inte skribent först och främst utan grafisk formgivare och lägger mården på hyllan. Efter 60 000 nedslag eller 13 000 ord är det dags för lite vila.

Alexander Lewerentz skriver om Suregatan 10. Heter det inte Sturegatan? ;) Det var tydligen gigantiska klungor framför repet och köer ner till Lydmar i lördags. Konstigt att jag inte såg dessa när jag var där både i fredags och lördags. ;) Men jag ska faktiskt hålla med Alex att det var riktigt bra drag på Loge i helgen med Raul, Dyrssen, Philip W och Henrik som öste på och hade bord på fredagen. På lördagen var 20 av Stockholms hetaste babes som var på platss i form utav Michelle, Elina, Sara C, Carolina Genmar och hela tjejligan som ska jobba åt VW.

Veckans uttryck: Dånvippen och Shit Pommes frites

Nalle Jacobsson bemöter Alex Lewerentz "avslöjande" om att Glife och Stureplan.se ska slåss ihop. Annars brukar Nalle skriva ytterst sällan och då står det hur det går med utvecklingsarbetet på Glife. Nalle har blivit toffel och syns sällan ute på stan numera. Han skyller på att han har mycket att göra men vi vet alla att VILL MAN så KAN MAN! ;)

Linda Berglund min söta vän som jag ser på tok för sällan har skaffat blogg! Det tycker jag är jätte roligt för nu kan jag följa hennes liv. Hon har inte varit ute på runt Svampen på väldigt länge och vi saknar henne. Hon skriver om hennes senaste misslyckade dejt.

Johan Forsell min gamla vän från MUF skriver flitigt varje dag om någonting nytt. Det är lättläst, oftast med mycket humor och underhållade eller upprörande. Ta en titt.

Markus Sjökvist min gamla kollaga på SIE och Moderaterna jobbar
numera i riksdagen och skriver i MUFs medlemstidning Blått. Markus har tydligen väckt sossarnas partisekreterare Marita Ulvskogs ilska när han skrev en fiktiv dagbok som Göran Persson skulle ha kunnat skriva. Läs mer i hans blogg. Markus har även en favorit i "nya fröken Sverige". ;)





1 comment:

Unknown said...

Grafisk formgivare? :)