Thursday, March 16, 2006

Metro träffar Noppe

Susanna Popova intervjuar Kungens vän Noppe Lewenhaupt i tisdagens Metro

Noppe har haft ett intressant liv som bankman jobbade på NK, Harrods, Marks & Spencer och Bloomingdales i New York samt startat och sålt ett Callcenter och nu ägare till exklusiva medlemsklubben Noppes.

Jag åkte till London och jobbade på bank ett år. Fast det visade sig ganska snabbt att jag var ingen bankman. Min kompis Frippe Palmstierna var där tre månader och han hade högre närvaro än jag.
metro 13/3
Det var inte min grej att ta studenten heller tydligen, för efter åtta år på Sigtunaskolan blev jag relegerad, en underbar investering för pappa.
metro 13/3


Lite snabb fakta
Namn: Carl Adam Lewenhaupt
Ålder: 58 år
Inkomst: Inte tillräcklig.
Antal medlemmar på Noppes: Drygt 900
Smeknamnet Noppe kommer från ett hundnamn.



No comments: