Monday, March 20, 2006

Helgrapport del 1 - Fika med Elise














Helgen började med lunch på Tures med Helena Lannerfors, Elise (Helenas bedårande valp) och Fnatt. Jag och Helena verkar att ha startat en lunchtradition där vi sitter på Tures med hennes bedårande söta vovve Elise.

Efter lunch och lång fika på Tures bar det av till Le Café där jag, hör och häpna hittar Jessica. Hon bor på Le Cafe numera. Hon sitter helt själv med en wrapslunch och verkar glad att se någon som kan bryta hennes ensamhet. Hon väntade tydligen på Karina som var lite sen. Jag tycker alltid det blir intressanta samtal med Jessica. Hon skulle tydligen intervjua Miss Hawaiian Tropic grabbarna och fick lite hjälp med vad hon skulle ställe för frågor.

Karina dyker upp och jag börjar nyfiket undra det som alla vi killar egentligen undrat. Vad bär ni tjejer omkring på i era jätteväskor? Karina verkar helt klart ha det mest intressanta om än smått bizarra innehåll. Likt en magisk hatt drog hon fram en P-bot, ett hotbrev, en diskett (När använde man en sån sist?) och en diktsamling. Dessutom hade hon en hel del oanvända kondomer i sin väska. Karina är alltid redo för allt verkar det som.

Jessicas väska var superduper hemlig. Den fick jag knappt ens titta i på håll. Det fanns tydligen jätte hemliga tjejgrejer där som ingen kille någonsin ska få se. Trots några försök till tjuvtitt fick jag inte titta och det var dags för Jessica att göra sin intervju och jag skulle iväg och titta på lite kläder.

Efter en tur på stan med Katti Fnatt så kom vi till Soap där Tobbe T satt omringad av damer bland annat Slitz senaste omslagsflicka Sofie Lindholm. Men alla ska precis gå och jag fick den stora äran att umgås med Emma. Efter en kortare fika på Soap blev det att bege sig till mitt favorit kvällshak Mocco. Soap började komma in i fredagsölstakter och jag var mer inne på att äta en hälsotallrik innan kvällens bravader. Ett rask promenad upp för Nybrogratan och vi satte oss vid värmeljusbelysta Mocco med en varsin Latte.

Fortsättning följer...

No comments: