Friday, March 10, 2006

Vinterns bästa film..

.. det måste helt klart vara Crash. Efter en lång fika på både Le Café och sen Mocco bestämde vi oss för att gå på bio. Från första början hade vi tänkt se en så barnslig film som "Den lilla kycklingen" Det är andra gången jag varit på gång att se den filmen och lyckats byta film i sista sekund.

Första gången var det München som blev filmvalet och denna gång var det Crash. Det är egentligen andra gången jag ser den men eftersom Natti inte hade sett den och jag hade jag ett starkt minne om att jag verkligen gillade den så såg jag den för andra gången.

Det var rätt val! Vintern är snart slut och jag har varit på en del filmer. Jag älskar nämnligen gå på bio. Jag tror trots allt att Crash var den filmen som grep mig mest under hela denna långa vinter. Filmen är spännande från start till slut och bjuder på en oerhört originell handling och många gripande stunder. Hollywood när den är som bäst helt enkelt.

Ikväll blir det bio igen. Denna gång är det Casanova som gäller.

No comments: