Tuesday, March 21, 2006

Stora Bloggrapporten...

Vi tar en titt på vad som skrivs i bloggvärlden just nu....

Stureplansfotografen Emilia Pavlovski avslöjar hur dålig "C" är på att laga våfflor. Dessutom får vi veta att även hon har charmats av den bedårande Elise. Emilia verkar vara på väg att vara god tvåa efter Jessica på att tillbringa varje dag på La Café eller "Leckan" som hon tycks ha döpt Stureplans fik. Jag är lite småskeptisk till namnet.

Viktor BK har lagt upp en fin bild som han fått av sina kollegor på Fan-TV och berättar om att "Marcus K ska återuppliva klubbiskarriären som draghjälp åt Jim Beuger på Loge."

Glifes fotograf Pavel Maira lägger upp en hel del fina bilder från Melodifestivalen men samtidigt spyr galla över religion i allmänhet och kristendom i synnerlighet. Hans lösning är att bannlysa, förbjuda och avskaffa religiösa friheten vi har i Sverige. Pavel skulle nog bli en dålig kristdemokrat tror jag. ;)

Jag tycker personligen att religion är roten är till allt onda... Om vi bara bannlyste all religion hade det varit positivt för framtiden, vi kan börja med att förbjuda dessa så kallade förskolor som drivs av kyrkor så vi stoppar den religiösa indoktrineringen.


Fröken Glogg Jessica Isaksson berättar om hur hon blir lunchdissad av Emilia och hur hennes bärbara dator kraschat. Jag lider med Jessica eftesom jag vet hur hemskt det skulle vara om min lilla Dell skulle få för sig att lägga av. Hmm.. kanske borde göra en Back-Up på det senaste jag har på datorn..

Skånes ängel eller "Jesus som vill komma ut" som Stureplan.se vill kalla Marie Plosjö har nog fått ett par hundra extra besökare då Alex Schulman för andra gången skriver om hennes blogg i Stureplans eftersnack. Jag misstänker att Alex är hemligt kär i skånes egna glamourprinsessa.

Medans Marie har Jesus inom sig verkar det som att Elina Hasslund har synden i sin kropp. Hon har fått en kristen bok av Josse som heter Vägen till gud som Josse tydligen fått ute av någon tok. Josses motivering till det? "för att du ser så syndig ut" I boken står det tydligen om läskiga saker som "Köttets gärningar".

Niklas ZF filosoferar kring vad som hänt i hans liv och jag undrar mest varför hans sida heter Mård.nu?

DJ Alex Lewerentz har slutat med sina långa texter och reflektioner om nattlivet. I hans senaste inlägg får vi veta att Mille numera har "blivit en skön lördagsprydnad på min soffa". Det jag undrar mest över är var det långa avslöjande inlägget om "The Crib Uncut" har tagit vägen? All text är borta.

Daniel "jag har en stor röd penna" Jonér skriver om hur han försöker ha en hälsovecka utan skräpmat. Daniel är tydligen stor konsument av Pizza och Mc Donalds olika culinariska mästerverk. Vi följer med spänning om han lyckas hålla sin stränga diet.

Isabel Adrian ska tydligen fotas för FHM och solsprayar sig och äter gröt, kaffe och keso inför stora fotodagen. Vi får även reda på att Isabel ska ha fest den 12:e maj tillsammans med Marie Plosjö på White Room.

Min vän Johan Forsell söker jobbet som ersättare till Laila Freivalds. Bara det att Johan kan engelska gör honom mer kvalificerad än Bosse Ringholm. Här kan du läsa hans ansökan.


No comments: