Thursday, August 31, 2006

Alex Lewerentz gillar inte Myggan och delar ut kängor..

Just nu verkar det vara en strid inför öppen ridå och det är oerhört tydligt att Dj Alex Lewerentz som spelar på onsdagar på Cafét inte gillar den populära Djn på helgerna Mattias "myggan" Slatchet.

I Alex blog på Sthlmsfinest kan man läsa...

Rubrik: Galapremiär och efterfest på Café Opera för filmen SÖK

Nr: 38 Skrivet: 2006-08-30, 13:58

".....Jävla myggan, tänkte jag! När ska den där idioten få sparken egentligen??! Sjukt... Han sabbar för oss andra genom att förstöra grejerna för att han alltid är så jävla dyng när han lirar!..."

"....Det är pinsamt att förknippas med den dagis-DJn som jag en gång i tiden anställde på Mo1. Där fick han sparken då han var för full och började spela för Stureplansgruppen - där fick han också sparken då han va för full... Nu är han på Cafét, kul. Han är patetisk...."

Det är oerhört ovanligt att man så tydligt på en blog visar den osämjan man har internt inom en så stor organisation som Café Opera. Det är tydligt att Alex inte håller med ledningens val att använda sig utav Mattias på helgerna och skyr sig inte för att vädra smutstvätten inför alla som läser hans blog på Sthlmsfinest.

Det är ett ovanligt grepp som skulle kunna sägas vara ett sätt att smutskasta eller förtala "Myggan". Oavsett om händelserna som Alex beskriver i sin blogg är sanna eller inte måste jag säga att den typen av kritik sköts bäst internt inom en organisation och dras inte upp för offentlig beskådning för nuvarande och/eller blivande gäster. Det är helt enkelt dålig PR.

Alex har aldrig varit rädd att dela ut kritik eller ris till folk och på kort tid har hans blog seglat förbi Marie Plosjös som mest lästa på Sthlmsfinest. Alla ällskar konflikter antar jag. På samma sätt som alla saktar in för att titta på bilkrock.

Lite längre ner i bloggen kan man läsa...

"...Bobby lirade lita halvhårda grejer vilt ihopmixat med Billie Jean av Michael Jackson och jag stod och rynkade på ögonbrynen och funderade över den DJ-kris stureplansgruppen har... hur fan ska de klara sig? Att spela "Svennebananmusik" och försöka vara Stockholms hetaste nattklubbar är helt fel recept. Det blir bara komiskt...."

Länken till Alex Lewerentz blog har jag inte då det är ingen vanlig blog. Jag ska se om jag kan få tag i den under dagen. Surfa in på Sthlmsfinest om ni vill läsa mer. Det är just nu mest lästa bloggen på Sthlmsfinest och det är inte konstigt.

Värd att säga är att jag tycker att både Alex och Myggan är oerhört duktiga DJs. Jag tycker bara att de kunde ha kramats och låtit konflikten stanna internt inom Cafét.

Uppdaterat 17:08! Nu har jag hittat adressen.. Sanna hade länken!
Surfa in på Alex blog>>> www.sthlmsfinest.com/blog/?Lewerentz.

10 comments:

Anonymous said...

Man ska inte smutskasta andra. Nej, det ska man inte! Folk som lägger ut bilder & nedvärderande texter på sina bloggar beter sig lika illa. Skärpning!

Anonymous said...

Himla bra skrivet Kenneth, jag håller med 100% att denna typ av problematik ska man kunna klara av att sköta inom organisationen. Snart är det kanske han som får sparken!

Anonymous said...

Skönt med folk som säger vad de tycker. Bättre att skriva vad man tycker än att snacka massa skit bakom ryggen. Myggan må vara populär DJ - men maken till osympatisk människa har jag aldrig mött...

Anonymous said...

Så var det slutligen konstaterat: Du skall inga andra bloggar hava jämte Kenneths. En utmärkt sil för allt ordslask och en lysande håv för det läsvärda, vartän det må ske i blogosfären.

Anonymous said...

Om Alex va så jävla bra hade jag givit sympati. I detta fallet tycker jag han ska lugna ner sig. Alex tror han e Erick Morillo, det vill säga en världs dj.detta kan jag dock inte inte instämma med. Själv skrattar jag åt hela storyn. Killen Alex trackar ner på är 18 - 19 år,så det är lite små sorgligt. Tyvärr är dom flesta dj:sarna på Cafet alkholister, så ni bör nog ta tag i problemet på hemmaplan.

Anonymous said...

hm, han delar även ut en liten känga till dig kenneth, då han antyder att du skulle gå under om du inte vinner bloggtoppen

Anonymous said...

Bra skrivet, men organisationen? Låter som du försöker få cafet framstå som ett börsnoterat bolag, det är en nattklubb med allt från moore eskorter, wannabees, svennar och annat löst folk, klart `myggan` ska få ta sig ett järn han med när andra snortar en lina på toan;)

Kenneth said...

Sanna: Jag håller med dig. Man kan vara skämtsamt elak och retsam. Men man ska inte kliva över gränsen till förnedring, förtal och hänga ut folk.

Jenny: Tack för att du gillar texten. Jag tror knappast att Alex kommer att få sparken eftersom han gör ett oerhört bra jobb som DJ. Han spelar kanske stans skönaste House. Det är när han hänger ut folk i sin blogg som han visar på sämre omdöme.

Annica: Oavsett om man tycker illa om en person är det onödigt att hänga ut personen offentligt i en blogg och kräva hans avskedande. Ska man vara rak och ärlig ska man ta det med personen i fråga och med ledningen. Det som sker nu är bara dålig PR för Cafét. Det visar på en intern splittring. Sånt ska skötas internt.

V: Tackar för dina poetiska ord. Jag ska se till att fortsätta vara bloggvärldens håv.

Steffe: Alex är duktig. Den saken är klar och han har verkligen en passion för musiken men det har myggan också. Jag ser ingen enorm skillnad i deras talanger. Varken myggan eller Alex är stora musikproducenter utan båda spelar skön pumpig House på helgerna.

Anonymous: Japp. Alex var trots allt tvungen att ge igen lite. Men sist han gav sig in i en bloggstrid mellan med mig fick han smisk och la ner sin blogg. Jag tror inte han vill ha en till.

Anonymous: Det är en organisation trots allt. Man skulle kunna likna Cafét vid ett medelstort företag med en omsättning på 10 tals miljoner i omsättning och över 100 anställda.

Sen kan jag tycka att en vettig alkoholpolicy är att så länge saker och ting görs med måtta och inte påverkar tjänstegöringen bör det vara ok.

Stureplansgruppen däremot har tex nolltolerans på tex alkoholkonsumtion av deras Djs. Jag har aldrig sett någon ta ett järn en enda gång medans de varit i tjänst.

Anonymous said...

Lugnt K, du behöver inte försvara dig ..cafet är bra, men 100 anställda, då räknar du nog på sporadiskt timanställda, vaktbolag osv. Sen har jag själv druckit järn med bartenders inom stureplans gruppen, senast igår; under deras arbetspass..inget att försköna, krogen är och förblir en mindre vacker syn plats med en dock vacker fasad jag, du med flera gillar;)

Kenneth said...

100 drog jag lite på en höft med alla som jobbar inkluderat. Vakter, barpersnal, nissar, köket, serveringspersonal, Djs, promoters osv.. Den verkliga siffran kanske ligger runt 50-100 då..

Sen syftade jag mest på att Stureplangruppens DJs inte får supa. Sen att det tas järn både av barpersonal och liknande är jag övertygad om.

Men jag håller med dig i sak. Vacker fasad och plats som är rolig att visstas i.