Monday, August 14, 2006

Regn, rastlösa typer och söndagsbio



Igår var jag på bio med Lundberg, Kajsa och Kerstin. Jag var egentligen inställd på bara vara hemma men lät mig övertalas. Jag har verkligen så svårt att säga nej. Speciellt när tjejer ringer och är söta och vill hitta på någonting.


Filmen fick tjejerna välja och det blev "The Break-Up" med Jennifer Aniston och Vince Vaughn. Det är en stundtals rolig film om ett par som genomgår ett stormigt avslut på förhållandet där det ska avgöras vem som ska flytta ut ur den gemensamma lägenheten. Den var en var mest smärtsam stundatals då man kunde känna igen sig i rätt mycket. Jag är en hoppfull romantiker som tror på det lyckliga slutet och någon sådan fick man inte.

En sak är säker är i varje fall säker. Nästa gång ska vi grabbar välja film och då ska se en skön amerikansk actionfilm där saker och ting sprängs i bitar, amerikanska flaggan få vaja lite och hjälten får tjejen. Det är mycket roligare så.

No comments: