Monday, August 21, 2006

Valupptakten i Örebro

Här kommer en snabb sammanfattning i bilder på vad som hände i Örebro.



Det första var att jag fick den traditionsenliga t-shirten som Stockholms unga moderater skulle alla ha. Varje deligation har sin egen. Stockholmsdeligationen hade valt smått militäraktiga färgerna svart och beige. Kanske för att visa på den svåra kampen som kvarstår innan valet är vunnet.



Sedan fick man en påse med diverse MUFprylar.



Temat för MUFs valrörelse blir "Jag vill också byta statsminister" vilket stod på alla afficher.



Kampanjbudskapet fanns även på nyckelbanden som alla fick.



Därefter fick alla som var över 18 ett band med M på för att visa att man kunde handla i baren.
Lite roligt att det inte vara Moderat M utan Mc Donalds M



Arbetslöshetsmonstret visade sitt fula ansikte på scen... ;)



Uppsalas t-shirts hade det sköna budskapet "Jag vill, vill du?" på framsidan och sen "Byt statsminister 17 september" på ryggen. Karolin Johansson visade stolt upp sin t-shirt.



Det fanns även MUFbilar..

Här ser man exempel på en fullt kittad MUFare med t-shirt, nyckelband och knapp stå bredvid en MUFaffisch..


Carl Grufman är general över MUFs webkampanj . Han kommer att ansvara för att vi vinner valet även på nätet.


Snygg kampanj som började i vår som gäller fram tills den 17e september.


Det fanns många som hjälpte till under helgen från Örebro distrikt.


Fanny sjöng MUFs nya kampanjlåt "Himlen är blå" som finns att ladda hem här.


När du har laddat ner låten och lyssnar på den har du texten här så att du ska kunna sjunga med. Lyssna på den ett par gånger och följ med i texten... den sätter sig ganska snabbt. Den kanske inte kommer att höras på Stureplan på nattklubbarna men väl i varje moderat valstuga.


Skåningarna hade sina egna t-shirts där det förklarades hur man skulle utala Moderata Ungdomsförbundet på skånska. Det rödgula är tydligen skånes färger.


Här har du några glada MUFare från Uppsala.


Martin Paulette var bland annat med när jag besökte Uppsala nu senast och firade valborgs. En mycket trevlig kille det där.



Carl-Johan Swansson är rutinerad räv inom MUF. Han har gjort det mesta och jobbar numera heltid som politisk sekreterare för partiet i riksdagen. Han har dessutom en blogg som är värd att besöka.


Här har vi Grufman igen som klappar energiskt...



Sveriges nästa statsminister håller ett anförande.



Fredrik Reinfeldt största fanns Bill och Bull var såklart på plats. Bill och Bull kallas annars Johanna Lannik och Louise Udströmmer och syns rätt ofta på Stureplan. Båda dessa två töser har blogg.






Skåningar som lyssnar på Fredriks tal.


Expressens skribenter var på plats.


Karolin busar bakom sin dator.


Pressen var på plats och bevakade Reinfeldts tal.


Det här är Steffi Watmuff från Göteborg. Henne utbildade jag i retorik när jag var i Göteborg i våras. Visst har hon ett roligt namn? ;)


Anna König är en av mina absoluta favoriter. Vi har åkt buss tillsammans i 5 månader och varit kollegor när jag föreläste runt för Svensk Näringsliv i deras gymnasieturné Steget till Eget. En gladare och positivare person får man leta efter.


Den här tjejen värvade jag en gång i tiden till MUF. Det är den oerhört begåvade Linda Norberg från Stockholm



Johan får en handpåläggning av Fredrik Reinfeldt.


Åsa ska även hon in i riksdagen!


Här är Moderaternas unga riksdagskandisater.



Jag och förbundsordförande Johan Forsell. Johan och jag satt i samma distriktsstyelse och jobbade ihop en hel del i förra valet. Nu ska vi se till att Johan tar plats i riksdagen efter valet.

4 comments:

Anonymous said...

men gud... nån som stog och sjöng en moderatsång på scenen. är det här en sekt ni är med i?

Anonymous said...

Hittade ett spel jag tror du kommer gilla... :)http://www.icakuriren.se/spel.asp

Anonymous said...

Var det bara en tillfällighet att ni var i Örebro när MUF's ledare, Johan Forsell är Örebroare från början? Är det den här typen av korruption vi kommer att få se med moderaterna vid makten?

Anonymous said...

Grymma blider,

har du lust att skicka alla och lite till, till min mail?