Friday, August 04, 2006

Årets första kräftskiva avklarad..




I onsdags efter ett spontant infall gick jag på årets första kräftskiva med Steven, Patrik och Lundberg. Med mig som toastmaster, en del rosé, mycket nubbe och små söta röda saker som ska föreställa en middag resulterade i traditionsenlig stämning. Kombinationen mycket nubbe och oerhört goda kräfter dödade alla chanser till utgång den kvällen. Det slutade med att vi sjöng snapsvisor och fastnade hemma hos Kajsa istället för att leka på Stureplan. Kerstin har tydligen en hemligt inspelad ljudinspelning från när jag skrålar medans jag har bildbevis på när hon mimar till Michael Jackson med en pastaslev i handen och med stor inlevelse senare den natten. Vi har det man kan kalla en terrorbalans. :)


Spritbolaget
mel. Snickerboa
Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port.
Jag vill ha nå’t som bränner bra och gör mig sketfull fort.
Expediten sade godda’, hur gammal kan min herre va’?
Har du nå’t leg, ditt fula drägg? Kom hit igen när du fått
skägg!

Nej, detta var ju inte bra, jag vill bli full ikväll.
Då plötsligt en idé fick jag, dom har ju sprit på Shell.
Många flaskor stod där på rad, så nu kan jag bli full och
glad.

Den röda drycken åkte ner, nu kan jag inte se nå’t mer!
[Från Sångarstriden i Lund 1989]

No comments: