Monday, October 16, 2006

Brats är tydligen stans mest irriterande typer...

Iallafall om man ska tro den undersökningen som Aftonbladet har gjort. På klar andra plats över saker som Stockholmare irriterar sig på efter SLs förseningar då, tycker 13,6 av de 9000 tillfrågade att "Överklasstyper" är irriterande. Jag tycker att plats nummer sju var ändå skönast. Enligt Aftonbladets undersökning tycker 3,4 procent av tillfrågade att "Fula människor" var mest irriterande. Sjukt kul!

Nära 9000 personer gjorde sina röster hörda, och föga överraskande seglade förseningarna i kollektivtrafiken upp som klar etta. En större skräll var att "arroganta överklasstyper" blev en lika klar tvåa.

Jag tror att många tycker att bratsen är provocerande med sina frisyrer, jämna solbrännor och sin extravaganta kläd- och livsstil. Många tycker inte det är normalt att bränna 2000 spänn på krogen en kväll, säger Alex Schulman, chefredaktör på tidningen Stureplan.

Läs hela Artikeln i Aftonbladet>>> Stockholms mest irriterande typer: bratsen

1 comment:

Anonymous said...

"Till sist vill jag nämna Irritationstoppen som publicerades i Aftonbladet idag. 8935 personer har röstat. På plats nr 1 ligger Förseningar i kollektivtrafiken. Nr 7 platsas av Fula människor! Hur kommer det sig att fler människor stör sig på fula människor än på köer i affären? Vilken tur att man inte är sådär dunderful då! För jag vet ju hur långa köer får mig att må." ;)