Tuesday, October 03, 2006

En vanlig eftermiddag på Espresso House

En vanlig måndag hinner man se de flesta som jobbar på Stureplan på natten även på dagtid. Medans jag sitter och läser i min nyinköpta bok och njuter av min vanilj och hasselnötslatten ser jag Vdn för Stureplansgruppen Vimal Kovac gå förbi den numera tomma Utecompagniet och prata i mobiltelefon under hela tiden. Inne på Espresso House sitter Kristofer Ahlbom och pratar med en tjej som ser ut att vara journalist. Från uteserveringen på Espresso House ser man Alex Schulman stå vid ingången till Sture och röka. Där kan man hitta Alex rätt ofta. Undrar om han har fått någon kaffe idag. Förbi E.H. går fotografansvariga på Stureplan.se Karina Ljungdahl och skribenten Emilia Pavlovski som bestämmer sig för att fika en stund. Ett par bord bort på Espresso House sitter DJ-ansvariga Bobby Malmlin och pratar med nyförvärvet från Candy Dj Tom Bola.

Dagens stora överraskning: Peder kom inte förbi
Dagens rekommendation: Alex borde prova vanilj och hasselnötslatten
Espresso House

3 comments:

Anonymous said...

Det hela handlar självfallet om tid. Spenderar man en hel dag (?) på en servering så är man mer eller mindre garanterad att se en och annan "kändis" på en sådan plats där "kändisarna" arbetar och spenderar sin tid. Stureplan är som bekant en plats där mycket folk rör sig dagtid. Sen är väl den stora frågan hur mycket tid man lägger på att läsa sin nyinköpta bok och hur mycket tid man lägger på att titta efter folk.

Kenneth said...

Det hela utspelade sig under loppet av en och en halv timme.

Jag lägger ingen värdering om att det är många "kändisar" som rör sig runt Espresso House och Stureplan på dagtid.. Det var bara en iaktagelse av händelserna runt mig under tiden jag satt där.

Anonymous said...

Alltid kul att spana på folk! Vanilj & hasselnötslatté låter supergott.. måste provas på nästa besök på Espresso House! Tack Kenneth!