Thursday, May 04, 2006

Anna König skriver om nymoralisterna i Stadshuset...



Min gamla kollega Anna König skrev igår i Expressen om Ljungberg och den Calvin Klein reklam som Stockholm Stad hindrade. Den stora affichen skulle ha prytt Stureplan men stoppades pga av Ljungbergs bara bringa. Anna tar upp det bisarra med nymoralisternas intåg i Stadshuset. Samtidigt som reklamen tillåts i New York och London hindrades den i Stockholm. Pinsamt tycker jag och uppmanar alla att köpa Calvin Klein underkläder som stöd.

Läs mer... här, här och här..

4 comments:

Anonymous said...

Det var bara rubriken i Aftonbladet. Men i själva verket angav Stadsbyggnadskontoret att orsaken till att neka reklamen var att den var "sexistisk".

Tro mig... jag har koll på sånt. ;)

Anonymous said...

Helt rätt Lejontass! Stadsbyggnadskontorets moralister förstår inte att deras förbud var det bästa de kunde göra för CK. Istället för en fjuttig anslagstavla på Stureplan har tavlan och CK funnits med i de flesta stora tidningar och överallt på nätet.

CK skrattar hela vägen till banken. Samtidigt tycker jag att principen är hemsk att tjänstemän/nymoralisterna avgör vad som är "sexistiskt". Någonting det inte finns någon exakt definition på.

Anonymous said...

Jag undrar om man kan köpa den där stora affischen som skulle sitta på stureplan? Nu när den inte ska sitta där så måste den ju ligga och skräpa nånstans? Jag tänkte ha den hemma... blir lite trångt men ändå..

Anette said...

Alltså. Förstår inte detta oerhört dumma påfund att hindra oss från att kolla på ett av landets snyggaste karlar hela sommaren. Men å andra sidan, blir det som föregående sommar så kan man ju be om att få titta på bringan "in the flesh", det slår alla storlekar på vepor som helst ;)