Friday, May 19, 2006

Varför Krull?

Varför kallas Plazas Christian Wahlén för Krull? Jag har alltid undrat och fick nyligen svaret i hans presentation på Sthlmsfinest.

Christian, varför kallas du för Krull?

Bra fråga. Frågan har ställts mig ca 1000grr så jag tänkte passa på att reda ut hela grejjen här och nu.

Smeknamnet bygger på en ironisk historia från 89 då en snubbe på mitt fritids tyckte att mitt hår var det rakaste hår han sett i hela sitt liv.(Det ska noteras att jag satt inne på en av tidernas pottfrillor under denna period. Av denna enkla anledning bestämde han sig då för att kalla mig för Krull.

Eftersom jag och denna fyndiga grabb hängde ut och gjorde det mesta tillsammans föll det även naturligt för våra nya bekanskaper att kalla mig detta ytterst märkliga smeknamn. Sedan slutade polaren helt abrupt från fritids efter ett år och jag har inte sett skymten av han sen dess. Men smeknamnet har levt vidare och jag kan inte göra annat än gilla läget.

There u go!

No comments: