Friday, May 12, 2006

En helg med unga Moderater...



I helgen lämnar jag Stureplan och är på en hotell i Södertälje hela helgen. Det blir en helg med Moderaterna istället för med partyprissarna även om Moderater inte är så dåliga på festa dem heller.

Våren inför varje val samlar man de främsta ambassadörer i Moderata Ungdomsförbundet från hela landet till en utbildningshelg. Under den här helgen drillas man i argumentation, retorik, föredragshållning och debatt-teknik.

Eftersom jag har hållt många sådana utbildningar, och var duktig på att slakta sossar verbalt när jag var aktiv ska jag vara en av kursledarna. Min uppgift blir att ta en grupp på 8 MUFare och likt en amerikansk sergent drilla dessa till att vara fulländade verbala jägare. Företrädarna ska filmas och inför mig och en grupp göra olika övningar som förbättrar deras möjligheter till att förmedla våra budskap på bästa sätt.

Medans Emilia går på konfirmandläger ska jag på "MUF-läger" där jag istället för själslig bildning utbildar i verbal kommunikation. Stureplan överlever utan mig men landet behöver en ny regering.

6 comments:

Anonymous said...

Jag hoppas verkligen att vi får ett regeringsbyte till hösten! Sossarna har fått styra alldeles för länge nu.. Hoppas/tror på att det kommer gå vägen för moderaterna i detta valet!

Ha en trevlig helg!

Anonymous said...

Det hoppas jag verkligen! Det vore skamligt om vi misslyckades denna gång. Då emigrerar jag till USA. Handlingarna ligger på allvar redan hos amerikanska ambassaden.;) Förlorar vi valet så flyttar jag.

. said...

Låter som en bra och ambitiös helg! Även om jag kommer att sakna dig ute så känns det bra att veta att du är borta för den goda sakens skull ;) Kan dricka en drink med mkt kärlek i till din ära!

Anonymous said...

Det låter bra Sofia! Men om du saknar mig riktigt mycket så hoppas jag att du tar fler än bara EN drink i min ära och att drinkarna innehåller stora mängder med kärlek! ;)

. said...

Jag ska dricka massa kärleksfulla drinkar bara för din skull! Du får blanda goda drinkar till mig snart igen så kan jag blanda min specialare till dig! med 70% kärlek! ;)

Anonymous said...

Kenneth, om det inte blir regeringsbyte i höst så följer jag med till USA!